*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
Miss Blue skrev 2008-05-28 08:44:57 följande:
Vi har blivit några fler sen den allra första tråden, hehe...
Miss Blue skrev 2008-05-28 08:44:57 följande:
bra idé! Vi kan väl försöka lägga namnen i tidsordning så att alla som gifter sig 14.00 exempelvis kommer i närheten av varandra på listan?
AnnaochHenrik 15.00 Östersund
nicolina2008 16,00 Vaxholm
Miss Blue skrev 2008-05-29 15:20:27 följande:
Baccus: Fy så trist! Kan förstå att ni börjar bli nervösa...
Det är ju en aning sent att byta lokal också... Men det kanske är så att de är jättedåliga i service innan, men att allt kommer vara perfekt på själva dagen! Man kan ju hoppas på det.
På så vis är det rätt skönt att vi har festen i en bygdegård och fixar maten, drickat och personalen själva. En hel del kan gå fel, men vi är ansvariga för att fixa allt själva och har förhoppnignsvis koll...
Therece: Det låter onekligen smidigast att mannen har den i fickan själv, ja!
Vi ska ha vigeslring båda två, men som tur är får båda plats i samma ask. Best man fick panik av tanken på att behöva hålla reda på TVÅ askar
nicolina, vi gör något liknande...
Vi ska köpa enkla rödvinsglas på IKEA, de som kostar 39 kr för 6 stycken. Sen köper vi 10-pack av enkla rosor (röda eller vita, har inte bestämt än) och har en i varje vinglas...
Tror det blir snyggt, och framför allt inte så dyrt...
Sen ska vi ha utstansade pappershjärtan utströdda som en löpare på borden. Billigt och bra då vi använder oss av det papper som blev över när vi gjorde inbjudningarna, men tidskrävande som tusan...
Sen vet jag inte om vi ska ha så mycket mer... Funderar fram och tillbaka på om vi vill ha ljus eller inte. Det är ju fint med värmeljus, men om det är 25 grader varmt ute (som vi har beställt ) så kanske det känns lite märkligt med en massa värmeljus...
Snuttrik: Vita rosor/någon annan vit snittblomma borde väl fungera hur bra som helst? Där får man ju både vitt och grönt menar jag. Antingen som vi tänkt, i små vaser, eller lösa rosor liggande på dukarna...
Idag fick jag massa pirr i magen och insåg att - jösses, snart ska vi gifta oss
Det är så härligt när man får såna känslor!
På tal om mardrömar, jag pendlar mellan att oroa mig för att "för många" ska tacka ja (det är inga problem i festlokalen, men det blir trångt där vi gifter oss) och att oroa mig för att det ska komma för få... Man blir ju smått galen av att inte ha fått in svar från ens hälften...