Inlägg från: AnnaochHenrik |Visa alla inlägg
  • AnnaochHenrik

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

voilen: Jag tycker nog att man kan ringa när det gått några dagar efter OSA-datum. Vi blev uppringda så en gång, och då hade inbjudan kommit bort i posten...

För vår del är det stor andel av gästerna som har 120 mil att åka, så vi väntar oss bortfall. Satte OSA till midsommar, och de flesta verkar vänta så länge som möjligt med att svara...

Angående fotograf: Vår fotograf kostar 9000:- inklusive moms. Då är hon med och fotar från frukosten till minglet efter vigseln. På festen hoppas vi att folk är duktiga på att fota själva! Sen ingår det en hel del bilder i det paketet också, både högupplösta bilder på CD och en del framkallade bilder. Mycket pengar, men vi prioriterade den kostnaden och skarned på annat...

• AnnaochHenrik

Jag var jätteduktig igår, och ringde flera samtal som har med bröllopet att göra. Nu har jag lite mer koll på lokalen där vi ska tillaga och förvra mat, och dessutom har jag lite mer koll på serveringspersonal. Jag ska ringa damen som har koll på festlokalen ikväll också, jag har kommit fram till att jag har ungefär 100 frågor som jag glömde ställa när jag bokade lokalen...

• AnnaochHenrik

Glömde ju... Välkommen hit, boxerbruden!

• AnnaochHenrik
    Hofsan skrev 2008-06-03 18:20:24 följande:
    Nu har jag gjort en provdukning(dock med fel rosor, de ska vara mycket större och glas o bestick är fel...) Finns bilder i mitt galleri. Vad tycker ni?(ni som inte gillar rosa behöver inte svara )
    Ååååå, vad fint! Lovely! Jag är inte rosa själv för fem öre, men det var verkligen jättefint!
  • AnnaochHenrik

Nu har jag pratat med festlokalsdamen. Hon var verkligen kanon. gav massa tips på hur jag skulle lösa det med maten och så.
    Nu har jag mycket mer koll på läget, skönt!

Jag behöver ett råd. Vår lokal ligger 25 km från stan. Vi har sagt till gästerna att de kommer erbjudas buss till självkostnadspris (100 kr/pers tur och retur). Nu funderar vi på om det vore vettigt att se till att det går två skjutsar... En när bandet slutat spela och en senare på natten, så kan partydjuren stanna längre... Annars lär ju festen "dö" rätt effektivt när bussen med folket som ska till stan har åkt... Hur hade ni gjort?

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Vad trist... Hoppas det går bra att få byta idag!

• AnnaochHenrik

a wife to be: Jag gillade båda två, jättefina!

• AnnaochHenrik

nicolina: Vansinnigt segt med pengarna, men tur i oturen att du kunde vänta till efter bröllopet med att börja betala... 6000 är ju inga småpengar direkt...

• AnnaochHenrik

Välkommen hit C123!
    Jag håller med Hofsan, man kan absolut inte ringa och påminna innan OSA-tiden gått ut, men direkt efter! Har man satt ett datum har gästerna hela den dagen på sig att svara, men dagen efter kan man gnälla på dem som inte svarat...

• AnnaochHenrik

Jösses så svårt det är att få saker gjorda när det är så fint väder... Vi skulle börja öva dans, skriva klart gästpresentationer, göra klart bordsplaceringskorten, fixa med festprogrammet..
    Vad har vi gjort hittills i helgen?
    Badat, grillat, badat, grillat, och nu blir det visst bad och grillande idag också

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Det låter som en himla mysig hippa! Trist att det inte blev mer "livat", men mysigt ändå!
    Jag har fått lite antydningar om när det ska bli svensexa, och jag kan tänka mig att de ser till att röva bort oss samma dag. I såna fall dröjer det åtminstone en månad för mig, men man vet aldrig...

Kom precis hem, och vi hade fått post, intyg om hindersprövning... Tur att vi faktiskt får gifta oss, vore lite snopet annars

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Vi postade vår 1/6, så er kommer nog också vilken dag som helst!
    Segt med halsbanden, men du hittar nog något annat fint!

• AnnaochHenrik
    voilen skrev 2008-06-11 23:40:06 följande:
    Är det nån här som lagar maten själva (med hjälp) eller har alla beställd mat? Vad ska ni göra ni som själva står för maten?
    Japp, vi ska ha egenlagad buffé!
    Köttet blir kallskuret (tjälaknul på älg, skinka/kalkon och rostbiff) och sen blir det diverse tillbehör (potatisgratäng, krämig kycklingsallad, pajer, såser m.m.)
    Det ska faktiskt bli jättekul att laga maten själv - dessutom sparar vi ju en himla massa pengar...
  • AnnaochHenrik

Vi fick ett bakslag i bröllopsplaneringen igår.... Lillasyster känner att hon inte har tid/ork att göra bröllopstårtan. hon jobbar sent på fredagen, så det skulle bli till att baka natten till lördagen i sådana fall... Hon jobbar som bagare, men känner nu att hon kommer känna sig så himla pressad att tårtan ska bli fantastisk att hon redan nu är stressad för det.. och så vill vi ju inte ha det. Så nu får vi börja kolla på andra bagerier.
    Men det löser sig - det gör allt

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Det är som du säger, man inser hur bra man själv har det!
    Trist att din kompis kanske inte kan komma... Du kan väl erbjuda henne att ni tar en myskväll bara du och hon när ni fått bröllopsbilderna, så kan ni titta på bilderna ihop och du kan berätta hur bra ni hade det - så får hon vara med på ett hörn ändå?

• AnnaochHenrik

Jag tog och flyttade om lite i listan, så att vi hamnar i tidsordning igen!

Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• AnnaochHenrik
    voilen skrev 2008-06-14 00:00:24 följande:
    Skrev ett mail till Systembolagets kundtjänst och fick jättebra tips på viner, öl och avec som passar till vår meny
    Det var ju jättesmart att maila dem! Jag verkar bara vara på systemet när alla är där (fredag eftermiddag, typ) så då är det svårt att få uppmärksamhet och hjälp av personalen. Jag ska maila dem nu på stört istället
  • AnnaochHenrik

Mayisan: Det har hänt en del med listan sen den version du kopierade, jag la in dig i den senaste så att vi inte tappar bort några på vägen

Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)