Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Augustilistan del 4

Vad blir det för tårta?

bridesilly skrev 2008-05-12 23:06:12 följande:
    Vi har gjort rätt mycket förut så det finns inte mycket för tillfället att pyssla med. Nu i helgen som kommer så kommer hela brudföljet och hälsar på så vi ska iväg och kolla på kyrkan och lokaler för att de ska hitta å sådär och veta hur dom ska gå å så vidare å så vidare. Senast gjort ärBestämt utseende på tårtanFixat alla detaljer med floristenFått hem mina godis skopor
  • Miss Blue

Det kommer troligtvis inte vi heller att göra....
    Har haft funderingar på att ge mina tärnor nåt enkelt billigt smycke men än har jag inte hittat nåt så vi får se...?
    FruT 080808 skrev 2008-05-13 07:32:22 följande:

Vad många det verkar vara som köper presenter till dom som hjälper till.Det kommer inte vi göra.
  • Miss Blue

Passar din förlovningsring ihop med den då?
    Den är inte riktigt min smak, men det är DU som ska ha den, är det DIN drömring och du har råd= GO FOR IT!

jizz skrev 2008-05-13 08:59:08 följande:
    Nu har jag den i mitt galleri också!
  • Miss Blue

jizz - hur ser den andra ringen ut då?
    Det var ju ett kanonpris med 1150!!!

• Miss Blue

Nej man ska ju inte köpa bara för att det är billigt!!
    Vill du ha ringen så köp den, den ska ju sitta på ditt finger för resten av ditt liv
    Och man känner direkt när man hittar rätt - eller hur!"?!?!
    Oavsett priset...he he

• Miss Blue

Halloj, här har det varit bra aktivitet ser jag!
    Har varit magsjuk och inte haft såå stor lust att surfa på BT precis.....bättre nu

jizz - hur har det gått med ringen?? *nyfiken*

• Miss Blue

16 aug - jag var först inne på tiara, sen hårsmycke och sen blev det hårnålar med äkta strass istället
    Hinner väl ändra mig ett par gånger till....
    Jag ska ha en lång slöja (inte suuperlång, den kommer sluta längst nere vid klänningen - som inte har släp), de syr den åt mig "tylltyget" är lite skimrande, en enklare kant runt om med en tunn silvertråd (kanten kommer att bli lite vågig - de drar i tråden) och den kommer att var i två lager, de översta lagret ska vara till midjan ungefär, sen skulle hon sy på små små gnistrande strass-stenar på slöjan. Jag har inte sett den än, men jag tror den kommer bli superfin!

jizz - tråkigt med ringen, men ibland får man vara realist
    Min första ring som jag fastnade för kostade 10.000kr men det kändes lite för dyrt. Jag hittade en ring hos en guldsmed som var precis så som jag föreställt mig i huvudet, den kostade 6500kr och jag är supernöjd!!!! Lycka till med ringletandet!!!

• Miss Blue

hmm glömde skriva - skulle oxå vilja bli av med lite kilon men det är så svårt att komma igång....
    Lite för mycket annat runt omkring känns det som, jag kommer i klänningen utan problem men det vore ju kul att behöva sy in den lite..he he (den har snörning bak så det är lugnt oavsett åt vilket håll det bär...!!)

• Miss Blue

Förresten tack för tipset på sidan!
    Vilka fina saker!! Hmm kanske ska tänka om med mina hårnålar (har inte köpt dem än, de ligger undanlagda hos min frisör).

jizz skrev 2008-05-19 17:48:08 följande:
    Ett tips med hårsmycken: www.melly.seHon gör jättefina tiaror, kronor och hårspännen!
  • Miss Blue

Lycka till!

jizz skrev 2008-05-20 12:24:12 följande:
    Imorgon ska jag till Växjö igen och leta ringar. Känner att jag verkligen behöver bestämma mig nu så man får den i tid.
Svar på tråden Augustilistan del 4