Inlägg från: FruRålin080808 |Visa alla inlägg
  • FruRålin080808

Utmattningssyndrom. Ledsen, vill gärna ha råd....

Jag drabades också för bara några månader sen. Åkte in på lasatettet med hjärtklappning och hade svimmat. Det började i höstas när jag (studerande) läste dubbla kurser, jobbade varannan helg och dessutom har tre barn och en "gubbe". En studiekompis upptäckte hur det var fatt innan jag själv förstod. När vi pratade "svammlade" jag på om en redovisning vi skulle göra...som det senare visade sig att vi redan gjort en månad tidigare! Jag hade inget minne av det alls utan trodde att vi skulle redovisa. Läkaren på lasarettet fick mig att inse att det inte funderar att vara så "duktig" och att jag måste varva ner. Jag känner hela tiden att orken tryter och att jag är irriterad och okoncentrerad. Jag kunde ta det lungt i två veckor, men nu är jag i samma rulljans igen...Det är svårt att ta det lungt när man studerar...allting hänger ju över en om man inte tar tag idet. Jag har tackat nej till jobb varannan helg nu ialla fall. Min sambo har också haft svårt att förstå vad det är sommhänder...särskilt när jag har haft väldigt mycket humörsvängningar. Försök att leva här och nu är nog ett råd som jag kan ge dig...som jag försöker annamma själv...inte allid så lätt...
    Kramar

• FruRålin080808

Jag åt medicin ett år, men för mig passade det inte alls. Jag gick upp i vikt och mådde inte alls bra av den. Nu i efterhand önskar jag att jag hade stått på mig mer och slopat tabletterna. I mitt fall hade det passat bättre med bara samtalsterapi.

Svar på tråden Utmattningssyndrom. Ledsen, vill gärna ha råd....