• Yanetta

NU är det klart med namnen. Äntligen!

Åh vad skönt det känns att veta att man har bestämt sig. Har slagits o gråtit över att jag inte vill lämna mitt gamla efternamn när vi gifter oss och att han minsann måste byta sitt istället.

Men igår när jag skulle fylla i namnändringsblanketten så såg det bara fel ut. Kändes jätte fel att kryssa i att vi behåller varsitt efternamn (som vi till slut bestämde oss för) så jag rev den blanketten och skrev ut en ny. Plötsligt kändes det helt naturligt att ta hans efternamn. Jag vill ju vara "vi" och ha samma namn. Så bara sådär utan tvekan så bestämde jag att jag tar hans efternamn, men behåller mitt eget som mellannamn. Kan inte skiljas från det helt.

Men vad kommer det nu stå på pass, körkort, visakort m.m ? Kommer det stå "Yanetta Mellannamn Efternamn" eller kommer det bara stå Yanetta Efternamn på pass och körkort?

• Svar på tråden NU är det klart med namnen. Äntligen!
  • Yanetta

Ja visst är det skönt när man bestämt sig! Vi blir en egen familj. Sen fattas bara barnen. :)

Jag ska fundera tills imorgon hur jag gör med mitt eget namn, om jag verkligen ska ha det som mellannamn eller ta bort det helt...

• Yanetta

Ja jag har varit väldigt bestämd med att min sambo kommer inte få som han vill, jag tänker inte ta hans efternamn. Men nu när vi skickade in papprena så kändes det som det mest naturliga någonsin att jag ska ha hans namn. Känns jätte bra och så skönt att ha kommit fram till ett beslut som känns 100%.

Svar på tråden NU är det klart med namnen. Äntligen!