• bunny08

NU är det klart med namnen. Äntligen!

Min ångest har också tagit över. Min sambo passar verkligen inte att heta mitt namn! Problemet är bara att vi redan skickat in papprena!!! Hur gör man då?? Där står det att vi vill ha mitt efternamn som gemensamt. Nu vill vi ändra och ta hans som gemensamt och jag tar mitt som mellannamn. Vi ska inte gifta oss förrens i juni så ändringen har ju inte "slagit igenom". Tror ni att vi bara kan skicka in en ny anmälan och förklara med ett följebrev att vi ångrat oss eller måste han först ta tillbaka sitt namn och jag sedan byta eller vad tror ni?? Det borde väl inte vara några problem nu när vi inte är gifta ännu...i så fall kan man ju i frågasätta Sveriges byråkrati ordentligt!!?????

HJÄLP!!

• bunny08
    Yanetta skrev 2008-03-29 09:38:01 följande:
    Ja jag har varit väldigt bestämd med att min sambo kommer inte få som han vill, jag tänker inte ta hans efternamn. Men nu när vi skickade in papprena så kändes det som det mest naturliga någonsin att jag ska ha hans namn. Känns jätte bra och så skönt att ha kommit fram till ett beslut som känns 100%.
    Mmmm...visst är det konstigt att man kan ändra sig till något man aldrig trodde. Men det är väl kärlek
Svar på tråden NU är det klart med namnen. Äntligen!