Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Nu sticker jag! Ha en go' helg!
Kram kram
Nu sticker jag! Ha en go' helg!
Kram kram
Hej!
Alla rätt på testet!
Idag är det varmt, har redan slumrat en stund i hängmattan. Ska snart iväg och köpa ett parasoll.
Har haft en skön helg, fixat en del hemma. Har inhandlat vagn, skötbord, bilbarnstol och diverse småsaker. Idag har vi varit hos mina föräldrar och ätit middag och badat.
Var på studentmottagning i torsdags. Min kusins son på 8 år tyckte jag var lik Anna Book. Jag frågade om han skulle ha stryk.....
Hej på er!
Har haft en trevlig helg. I fredags var vi bortbjudna till ett par i vår föräldragrupp som bor ett stenkast från oss. Med var också ett annat par från föräldragruppen. Vi grillade, tittade på fotboll och spelade Playstation Buzz, frågesport. Hur kul som helst! Skoj att lära känna lite nytt folk i samma situation som bor nära.
I lördags var vi och hälsade på min kompis och henne kille i deras stuga utanför Borås. På kvällen var vi hos mina föräldrar på kalas, och tittade på matchen. Usch, vilken sur förlust!
Igår var vi hemma hela dagen, började med att storstäda hela huset. Fållade upp gardiner till "nya" sovrummet, det blev sååååå fint efter att vi bytt rum och fixat iordning. N skruvade ihop skötbordet. På kvällen hyrde vi tre filmer och låg utfläkta i soffan, hur gött som helst.
Imorgon ska vi till MVC igen. Jag ska träffa arbetsterapeuten också, har så förbannat ont i fingrarna, kan inte böja dem ordentligt.....har inte kunnat ha mina ringar på flera veckor. *gråt*
Slutar lite tidigare idag, ska på lunchmöte i Lerum och åker hem efter det. Skönt!
Hej hej,
Har varit hos MVC idag. Allt är bra, värdena perfekta och jag följer kurvan som man ska. Dock är jag väldigt svullen i fingrarna, men fick lite tips på hur man kan förebygga det.
Träffade två kompisar i väntrummet, snacka om allmän mötesplats på MVC i förorten. hehe!
Igår var jag hur trött som helst på eftermidadgen så jag skulle lägga mig och vila en stund. Då håller grannpojken på och provkör en moppe fram och tillbaka på gatan, och gasar och varvar ur motorn. Han kunde omöjligt ha nån ljuddämpare..... Efter två timmar när N kom hem från jobber var jag gråtfärdig så han gick försiktigt ut för att kolla om han kunde börna loss nån annastans. Då hade en annan granne kommit ut, han stod och hötte med näven och sa att "Nu får det jävlar i mig vara nog". Hahah! Det händer saker på vår lilla gata.......
Jag trodde vi sa 17.30, det har jag i alla fall skrivit i min kalender. Slår gärna ett slag för den tiden, då jag tycker 19 är försent. Vill helst inte behöva åka hem emellan.....
Vad tycker ni andra?
jag tror picknick i trädgårdsföreningen var uppe på tapeten.
Det enda stället jag vet är entrén vid kiosken mitt emot Bältesspännarparken.
Hej,
Är fortfarande förbannad efter förlusten igår. Fast Sverige var ju inte direkt förtjänta att gå vidare efter en så usel match. Korpnivå stundtals.
Jobbar halvdag idag, sen bär det av till södra Norrland. Gästrikland närmare bestämt. Kommer hem på söndag igen.
kram på er
God morgon,
Är hur trött som helst idag, var hemma igår, mådde inte så bra. Gick upp 11.45, klämde sen tre filmer på raken. Horisentalläge hela dagen närmare bestämt. Fsat jag hann med att baka bullar också! Var dags att ladda frysen för framtida besök.
Osäkert om jag kan komma imorgon. Svärföräldrarna åker på semester i helgen, och imorgon var enda dagen de kunde komma förbi och uppvakta, får se hur det blir.
Hade en ok helg i Gästriklands skärgård över midsommar. Traditionell sillunch på dagen och grill på kvällen. Tipsrunda och lekar, lite väl mycket för min smak.....Var helt slut på kvällen, gick och la mig redan 23.30 och sov 11 timmar. Gött!
Jag skulle haft med mig kex och dessertostar. Jag meddelar ikväll eller imorgon bitti hur det blir.
Jag fick en sysmaskin i julklapp och har sen dess bara sytt fyra raksömmar när jag skulle lägga upp gardiner....
Min mormor är dock GRYM på att sy, hon har jobbat som sömmerska på Eiser i Borås, när de blommade som bäst. Önskar att jag ärvt den biten från henne.....men icke!
Jag kommer inte imorgon, svärisarna kommer över på tidig födelsedagsfika.
Hej hej,
Synd att jag inte kunde vara med igår. Med facit i hand skulle jag bett svärisarna komma efter deras semester då de i princip bara stannar 1-1.5 timma när de är på besök hos oss. Fattar inte varför vissa har så bråttom hem. Känns snopet att ha fixat mat och fika när de ska ha så bråttom.....
Sen måste jag spy lite galla över min egen familj. De kan inte heller komma imorgon eftersom de ska hjälpa morfar att lägga tak. Fine, jag bokar om kalaset till lördag kl 11, vilket innebär att då kan inte pappa och morfar komma. Bokar om till söndag kl 13, men då blir det stressigt för nån skulle iväg lite senare på eftermiddagen. bla bla bla.
Så nu har jag skickat ett dramatiskt mail där jag säger att de som KAN kommer på lördag kl 11, jag orkar inte vela. Kan dom inte då så får de komma nästa år när jag fyller 30 såvida inget hus skall dräneras, bytas fasad på eller att det ska rensas stuprännor..... *suck*
Tack Nides!
Blev uppvaktad imorse, fick en morgonrock och en matberedare. Igår fick jag ett par jättefina Snö-örhängen av mina kollegor. Gröna fina!
Hej,
Gör inte många knop idag....har precis skrivit ut fem recept på kakor som jag ska baka ikväll. Får se hur det går...haha!