Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Linum: Det är nån liten lönedetalj kvar, så i stort sett Ja!
*håller tummar och tår*
Linum: Det är nån liten lönedetalj kvar, så i stort sett Ja!
*håller tummar och tår*
Ab: Tack för tumhållningen! Massör, det låter trevligt, men är det en tjänst för alla i huset?
Ang. tiden, jag tycker 18:30 blir bra! Annars blir det liksom lite "dötid" innan man kan åka... Vill komma så snart som möjligt, längtar ju efter er!
abbe: Har funderat på en sak, finns det någon personalparkering eller nått liknande? Inte för att jag kommer ta bilen, men vem vet ifall det blir aktuellt nån gång?
Ab: Tack! Jag kommer ju inte att ta bilen till jobbet, men vissa veckor när maken har jouren så har jag ju bilen. Ibland kommer jag ju också att behöva bilen för att kunna åka vidare efter jobbet och så...
Linum: Ja, för 120 kr om dagen i Nordstan, det är liiiiite för dyrt!
Ab: Jag får undersöka saken!
fröken Linum! Hihi! Du e cool du! 99,9% säkert att jag säger ja!
Denna lerpölen kommer ändå att ta slut en dag... hehe!
Så... då har jag släppt bomben här till min platschef... han såg chockad ut och blev tyst. Sedan berättade han att hon jag vickar för igår ringt och begärt tjänsteledigt... vilket medför att jag hade kanske fått stanna kvar här året ut ändå...
Vilket i sin tur började göra mig lite tveksam ifall jag gjort rätt beslut... detta är nämligen jättesvårt för mig! Det känns som att jag rycks upp med rötterna! Men jag tror att jag måste, trots att det gör ont. Detta är nog trots allt det bästa för mig... Måste tänka så! *suckar*
Tack tjejer! Precis vad jag behöver höra... Det är inte så att jag känner att jag sviker någon, det är mer att jag tänker på alla saker som kommer att förändras! Allt som jag kommer att förlora! Då är det så svårt att tänka på allt bra som kommer...
Jag kommer sakna alla arbetskamrater så mycket. De är ju så himla goa! Det är ju lite speciell stämmning här eftersom det är både verkstad och kontor. Lite avslappnat liksom.
Nä, jag måste som sagt sikta in mig på vad jag får istället!
Bara att jag är så himla känslig just nu... Det är inte lätt att rycka upp sig själv med rötterna när rötterna går så långt ner!
Abbe: Jag har alltid letat efter nånstans att växa fast på, tro't eller ej. Det beror på min uppväxt, jag har flyttat nästan var annat år så jag har inte kunnat rota mig nånstans... det kanske är därför som det gör extra ont nu. Jag har fått rötter utan att märka det!
Linum: Det är ju nog så... det är nog värre att ångra det man inte gjort än att ångra det man gjort! Nu känns det bättre... bara jag som är lite känsligt, hehe! Tack tjejer!