• Waersta

Vad jobbar ni som?

Jag jobbar som receptionist och som säljare för me&i.
    Jag vill inte plugga..

MEN jag skulle vilja försörja mig på konferanser, åka runt som talare. Fullsatt Globen, my dream!

• Waersta

Njaa.. jag vet faktiskt inte.. visste jag det så skulle jag redan vara ute och syssla med det. Jag går faktiskt en utbildning nu, coachning, ska bli bättre på att coacha mina säljare. Det är superkul, men han som föreläser om det är kanonduktig.. så bra som jag också skulle vilja vara på att prata.

Shit.. minns hur jobbig jag var i högstadiet.

chickpea skrev 2008-03-28 10:52:23 följande:
    Jag är lärare, undervisar i svenska årskurs 1-8. Jätteutmanande och jättekul! Kommer nog vilja vara klasslärare med tiden däremot.Waresta: Vad vill du tala om? Antar att du har tänkt ut något eftersom du vill stå framför ett fullsatt Globen!
  • Waersta

Jag kan skicka dig lite bilder på vårat hus så har du och göra i 100år typ.

Skottdagen2008 skrev 2008-03-28 10:59:40 följande:
    Jag arbetar som interiörsäljare, ritar främst kök till byggkunderJag har studerat på högskolan till byggnadsingenjörJag vill fortsätta med detta ett bra tag till, men någongång vore det kul att arbeta med interiör såsom roomsevice eller liknande (behöver inte finnas en tv med i bilden )
  • Waersta

Nää.. det har jag tyvärr missat. Suckar hela dagarna när jag går hemma och ser eländet.

Skottdagen2008 skrev 2008-03-28 11:03:17 följande:
    , jadu, det brukar finnas att göra. Har du sett WOW-faktorn på sjuan tror jag det är. Hennes jobb hade varit underbart!
  • Waersta

Lövings: Vad jobbar du som?

• Waersta

Oj, hur är det? Bland det värsta jag kan tänka mig att jobba som..

blivande fru Rosenquist skrev 2008-03-28 14:11:37 följande:

undersköterska p en barncancer avdelning
  • Waersta

Det har du nog alldeles rätt i, jag som gråter så fort jag läser någons blogg eller ser på tv om cancer, speciellt när det gäller barn.
    Har du barn?

blivande fru Rosenquist skrev 2008-03-28 14:30:01 följande:

det är ett roligt och givande jobb, där glädje blandas med förtvivlan och sorg.idag blir många fler barn friska än att dom inte klarar av att besegra sin cancer.man tror att jobbet ska vara sorge tungt etc men det är det inte, det e så mycket glädje. man kommer familjerna rätt nära in på livet och tillbringar en så stor del med dom. Och delar man en kris med någon så blir det ofta väldigt starka band.
Svar på tråden Vad jobbar ni som?