Inlägg från: SNOTCROW |Visa alla inlägg
  • SNOTCROW

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hejsan!

Jag har läst en del i tråden, och det verkar som mitt inlägg kommer precis efter er 'möhippa' :)
    Jag är iaf blivande Lundabrud! Flyttar (tillbaks) till Lund 1:a juni och gifter mig borgerligt den 16:e augusti. Vigseln sker förhoppningsvis utomhus i Lundagård och festen hålls i AF-borgen.
    En del saker har jag ordnat, men det är svårt att hitta bra grejer (salong, fotograf, konditori) bara genom att söka på nätet. Kommer säkert be om tips!

• SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-18 23:16:57 följande:

Hej snotcrowhahaha garvade så åt ditt nick. Snorkråka lixom Skitbra!!Vad kul med en till Lundabrud! Hjärtligt välkommen...Vi ska oxå ha vår fest i af-borgen. de är verkligen superproffsiga. vi ska dit i övermorgon på provätning. Ska bli sååå härligt Att äntligen bestämma menyn.vi gifter oss den 19 juli (av nicket att döma )Längtar...
    Ja, det är ett nick som dock bara funkar I Sverige, bland människor som KAN engelska :)

Ah, bra att höra! Då kanske du vet hur man ordnar med musik och PA där? Hyr man, eller ingår det redan i lokalhyran? Kommer fråga dig mycket kring det AF-borgen, känner jag på mig :) Vilken lokal har ni hyrt? Vi har Festvåningen.
    Vi måste bestämma meny på egen hand, med hjälp av deras menyförslag eftersom vi flyttar innan det måste vara bestämt. Provätning är dock den tredje juni!

Tack för alla svar!
  • SNOTCROW

Fröken Planera skrev 2008-05-19 08:10:04 följande:

Välkommen Snotcrow!! Ja, nu missade du tyvärr vår möhippa, men vi hade så vansinnigt trevligt så det lär bli fler träffar framöver. Du är naturligtvis välkommen att joina oss då!Jag bor här i Lund, men ska gifta mig i Färlöv/Araslöv utanför Kristianstad. Det innebär att jag inte har koll på alla salonger och butiker i detta området, men om du har några frågor så bara ställ dem här, så får du garanterat hjälp!!!
    Tack så mycket! Jag ser fram emot att infiltrera ert gäng lite iaf.. :)

Jag ska fråga på, lycka till med ert!
  • SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-19 11:29:33 följande:

SnotcrowVi har hyrt festvåningen vi oxå (lilla festsalen, nya festsalen + salongen).
    Lovar att vidarebefordra infon till dig då om priser och så.Vi ska ju ha liveband först och sen ska vi ha stereoanläggning med laptop som kopplas till, under senare delen av natten.Ska ni ha runda bord vid dukningen eller väljer ni avlånga bord?
    PA är ljudanläggning! Vi ska nog ha DJ. Så det blir alltså både hyra av PA och DJ. Mer som kläms in i budgeten!
    Tackar!
    Vi har inte bestämt dukning alls faktiskt, vi får se :D Hur många blir ni?
  • SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-19 14:09:35 följande:

Jaja vi får väl se... jag ska tjata lite till... men ärligt. Grejen är den att jag ofta känner att alla andras män är så ordentliga och så, hmmm, skötsamma, att jag känner att Daniel lixom inte platsar...Han är allmänbildad, social, trevlig när han vill osv, men det känns ändå som att hmmm ja jag vet inte... Kanske är det han själv som skapar det iochmed att han inte är så glad för såna där tillställningar. Jag var förvånad att jag inte behövde tjata mer nu när vi blev bjudna på bröllop (men det är väl för att han FATTAR nu, hur viktigt sånt är, eftersom vi själva ska gifta oss). Men alltså han har ett helt annat språk än andra män i hans ålder. Jag oxå...Vi är lixom barnsligare, porrigare, svär mer, använder könsord, tjafsar massor offentligt, hehe, jag tror folk tycker att vi är helknäppa Vi är lixom dom som försvinner på fester för att vi knullar i en garderob nånstans och Daniel är den som vevar pitten på dansgovlet (gör helikoptern) när han blir full...jag kan faktiskt tänka mig att detta även kommer ske på bröllopsfesten.Så jag känner att det är lite komplicerat när jag ska para ihop daniel med andra NORMALA människor hehehehe
    När jag läste detta kände jag att du behöver veta att det finns fler! Senaste smeknamnen vi kommit på: fjärten och stjärten. Det finns inget så roligt som att dra äckliga sexliknelser, och jag är så van vid ljudliga fisar att han numera blir besviken om jag inte kommenterar "de bästa".
    Vi skiljer oss på den punkten att vi är lite mer privata med _vårt_ sexliv (desto vanligare är att vi skojar om sex i allmänhet i andra människors umgänge).
    Hursomhelst, om ni är som ni är låter det som att er bröllopsfest blir kick-ass!
  • SNOTCROW
    labbråttan83 skrev 2008-05-20 07:41:38 följande:
    Välkommen hit Snotcrow fast jag är lite sen...
    Jag är så glad så! :) Tack så mycket!
  • SNOTCROW
    ingenjörsbruden skrev 2008-05-20 08:43:48 följande:
    Välkommen, Snotcrow!
    Tackar och bockar!
  • SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-20 21:07:29 följande:

Idag har vi varit på provsmakning på tegners och jag säger bara WOW. Vilken underbar mat. Så himla gott!
    Det där låter ju asfint! Jag har några dagar på mig att bestämma vad vi ska ha... Shit, det är så svårt! Vi har bara en meny framför oss, och så ska vi, "fil och flingor till middag"-paret, bestämma vad som verkar bra. Haha!
    Vi har bestämt att ha bröllopstårtan som efterrätt, och beställa den från något annat konditori. Vill ha klassisk tårta ju! Blir dessutom billigare än Tegnérs. Hoppas bara det är ok med dem att vi gör så?
  • SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-22 22:17:42 följande:

Vi har beställt tårta från ultimate cake i malmö.Hurdana tårtor har Tegnérs?skönt att höra att där är fler knasbollar, haha
    Okej! Ska kolla upp dem. Jag letar konditorier i Lund, ska försöka hålla det mesta inom stan.
    Alltså, jag vet inte ens om Tegnérs gör tårtor. :D Det är bara kvalificerade gissning (utifrån priser på allt annat där) att de är tokdyra.
  • SNOTCROW

Angående fotograf!
    Jag har letat runt en massa på fotografer, och utifrån gallerier och priser har jag fastnat lite för Rix Foto. www.rixfoto.se
    Finns det någon som har erfarenheter av honom?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4