Inlägg från: SNOTCROW |Visa alla inlägg
  • SNOTCROW

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Angående juvelerare, vad säger ni? Har hört både dåligt och bra om de flesta. Guld och silversmedjan är återförsäljare för den ringen jag är sugen på, är de tillmötesgående?
    Vart har ni gått, och hur ser era ringar ut?

• SNOTCROW

Tack så mycket för svaret, det var en jättebra länk till vigselbutiken. Skönt att de har priser framme, så man vet på en gång. Kan man få ringarna ändrade utefter egna önskemål genom dem? Känns svårare att göra över internet, så att säga.

Det är jättefint med en smal med diamanter längs med till förlovningsringar som är raka i kanterna. Bra val! :)

• SNOTCROW

Ingenjörsbruden: tack för tipset, men det är i Malmö va?

Var just inne på Chrisis och fick tips och hjälp, är rätt säker på vad det blir (typiskt att jag hittar nåt som hamnar PRECIS på min maxbudget). De var helsköna båda två, paret som jobbar där.

Har äntligen hittat en fotograf som är ledig den 18 aug, men jag har aldrig hört något om henne. Heidi Wellstad heter hon. Caroline Jacobsen vidarebefodrade till Heidi då Caroline inte hade tid. Har någon här någon erfarenhet av Heidi Wellstad eller hört något om henne?

• SNOTCROW

Ingenjörsbruden: Det var Guldsmeden i Nordstan du hade tipsat om som låg i Malmö, men tack ändå!
    Tårta har jag faktiskt inte börjat fundera på än, iofs :)

• SNOTCROW

Anne: Vi vet lika mycket om henne båda två :) Jag tror jag får boka henne, men precis efter att jag skickat en följdfråga när hon sagt att hon är ledig på vårt datum så går hon på semester!

Anja: Var skaffar du blommor? Jönssons som ni pratade om tidigare i tråden, eller?

• SNOTCROW

Anja, jag tittade på din sminkning. Till att börja med: tycker det är snyggt och smakfullt! Personligen så gillar jag läppglans och -stift som ger lite mörkare färg än själva läpparna. Du gillade inte det aprikosa, så jag hade varit nyfiken på hur en mörkare rosa hade sett ut. Annars - jättefint :)

Själv har jag bokat tid på Make-Up Store, och undrar om jag ska betala lika mycket till (495) för en provsminkning. Där får man ju också grejer för hela summan, men är det värt det? Jag litar på deras kunskap, men det har väl med trygghet att göra.

• SNOTCROW

Anja: jag tror att hon som sminkade dig sist säkerligen gör ett bättre jobb vid nästa tillfälle, men om du känner att du har pengar att bränna så ska du definitivt gå till Make-Up Store!
    Det är ungefär samma här när det kommer till mascara. Bara rinner om det blir lite lite fel. Men det ska ordna sig, dessutom ska faktiskt min sminkning hålla för många tårar. Men nu kom jag på att jag vill ha lösögonfransar!
    De ska förresten smycka min tatuering också, hon visade svarta strasstenar som kan fästas på. Niice!

Jag har bokat styling på Skult, jag! Och klipp + färg veckan innan.

Och så har jag dessutom beställt min ring... Wow. Vilken knäpp känsla att beställa något så dyrt. Jag äger ingenting som kostar så mycket pengar faktiskt! Inte ens min dator, haha, och den är fan min käraste ägodel. Det blev i alla fall på Chrisis, jag tycker jag har fått jättebra service där.

Labbråttan: Grattis, och åter grattis! Var alla ansträngningar värda? (Självklart...) :D

• SNOTCROW

Det finns tyvärr ingen bild på min ring men den påminner om den jag har i galleriet. Den på bilden är nog 4 , kanske 5 mm bred, medan min ska vara 6 mm bred (glad att jag har långa fingrar så jag har plats med en så bred ring, min förlovningsring är 4,5 mm bred) med små diamanter på rad, många fler än den på bilden.
    De lånade min förlovningsring för att beställa en likadan, så det känns tomt på handen nu!

• SNOTCROW

Anja:
    Mtp att du gillar Make-Up Stores produkter, och ändå ska köpa grejer där så tycker jag du ska göra din sminkning där istället. When in doubt - there is no doubt. Tvekar du ska du såklart göra det som känns mer rätt!

• SNOTCROW

labbråttan:
    din är alltså i titan? Coolt. Jag har sneglat lite åt det, men har tröttnat lite eftersom jag haft så pass många piercingar där smycket varit i titan. Roligare med guld för en gångs skull :)

• SNOTCROW

Flamora:
    Nej, men den har stått som inspiration! Min svärfarsas tjej är skräddare och designar och syr en klänning åt mig, efter mina önskemål. Jag ska få se version två av skisserna i helgen och är MYCKET nyfiken. :)

• SNOTCROW

Flamora: Ja, det är a) spännande, b) unikt, c) gratis och d) helt mina egna preferenser! Det kan nästan inte bli bättre! Förutom att vi inte pratar samma språk alls och inte bor i samma land, hahahaha... Det blir mycket uppgivna gester från bådas håll då vi ses, men det mesta har skett via posten. Skisser fram och tillbaks, och lite kontakt via hennes dotter som kan engelska. :)

• SNOTCROW

Hmm... Nu är det mycket nagelsnack här. Jag har lätt för att få långa naglar själv, så jag funderar på att bara gå och ordna att få fransk manikyr målat. Men var? Och när borde man göra detta? Dagen innan antar jag.

...och förresten, varför just fransk manikyr? Jag har ju en svart och vit klänning, varför inte dra till med favoritnagellacket? Svart? Yeah... Och lite strass kanske... Hehehe...

• SNOTCROW

labbråttan:
    Grattis igen bland alla andra gratulationer! Fina bilder, ser ut som en jättebra dag. Är såklart nyfiken på de fotografen tog också!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4