Inlägg från: Flamora |Visa alla inlägg
  • Flamora

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Spännande! Du får berätta om det blev hippa. Själv fick jag en massa nedräknings-sms från i onsdagskväll (räknade ner till idag kl 9.00). Inte hände det nånting... Bara luras

Tina75 skrev 2008-04-26 10:48:50 följande:
    Vinnaren, Välkommen!! Idag ska jag och en väninnan åka på spa - ska bli såååå underbart. Det börjar dra ihop sig till bröllop nu, fick en kort känsla om att det kanske skulle bli hippa ........ tänk om ;)
  • Flamora

Du e för härlig

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-28 13:03:40 följande:

Åh shit jag sitter här nu (Daniel har precis stuckit) och VRIDER mig i plågor *asg*Det blev ett REJÄLT sexäventyr kan jag lova. Anledningen till att jag knappt står ut nu är att D tog foton när vi körde doggystyle hahaha och nu skulle jag titta på dem och då ser jag att den jä..eln tog visserligen ett par foton men resten har han FILMAT å jag hade INGEN aning och det är INTE kul att se hur man beter sig alltså. Sååå hemskt *asg* *asg*tjejer, nu blir det ALLVAR MED BANTNINGEN IGEN. Fy f...n
  • Flamora

Ska vi inte träffas den 17:e?? Eller menar du ytterligare en träff för att planera träffen?

• Flamora

Jag jobbar ju mån-fre dagtid så jag kan inte hänga på och fika en förmiddag... Har ganska fullt upp på kvällarna oxå, men bestäm ni så kommer jag om jag kan.

• Flamora

17.45 på onsdag... Jag tror faktiskt att jag kan!

• Flamora

Jag kommer! Kommer in med tåget kl 17.40, så jag är ju där till 17.45. Träffas vi utanför? Känner jag igen er? Ni andra har väl träffats förr?

• Flamora

Det var jättekul å träffa er. Jag skriver in recpet på paj och bullar när jag är hemma.

• Flamora

Fröken Planera: Jag har inte anmält oss till valskursen än, men jag tänkte göra det idag. Har ni anmält er? Visst hade det varit kul om vi var fler.

Recept rabarberpaj:
    4 port

3 stjälkar rabarber
    2 msk potatismjöl
    ¾ dl socker

Smuldeg:
    3 ½ dl vetemjöl
    1 dl kokosflingor
    1 dl socker
    150 g margarin

Skär rabarbern i ½ cm tjocka skivor och lägg i en ugnssäker form. Strö över potatismjöl och socker.

Gör smuldegen: Blanda mjöl, socker och kokos. Tillsätt margarinet skuret i mindre bitar. Finfördela margarinet med händerna till en grynig massa. Fördela den jämnt över rabarbern. Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 20 minuter. Servera med grädde, vaniljsås, vaniljvisp eller vaniljglass.

Pestobullar
    30 små bröd

50 g jäst
    6 dl ljummet vatten (37º)
    3 dl grahamsmjöl
    Ca 13 dl vetemjöl
    2 msk honung
    2 tsk salt
    2 msk olja

Fyllning:
    2 msk olja
    1 tsk gourmetsalt
    ½ - 1 dl röd eller grön pesto

Finfördela jästen i en bunke. Häll på vatten och rör tills jästen löst sig. Tillsätt olja, honung, salt och större delen av mjölet. Arbeta till en smidig deg. Låt jäsa ½ - 1 timme.
    Platta ut degen till en stor kaka, ca 20x60 sm. Häll över oljan och dra ut den över degen med handen. Strö över salt och smeta ut peston.
    Vik degen dubbel till 10 x 60. Skär degen i 30 skivor. Vrid dem några varv och lägg på plåtar med bakplåtspapper.
    Sätt ugnen på 225º. Låt jäsa 30 minuter. Grädda sedan mitt i ugnen i ca 8 minuter. Låt kallna på galler.

Hur sa vi? Blev det bäst om jag gjorde bullarna innan?

• Flamora

Nu har vi oxå anmält oss till valskursen!

• Flamora

Ja, det var Studiefrämjandet, 31/5 kl 11.15-14.30:
    www.svs.sfr.se/extern/DansochTeater1.htm

Jag tror faktiskt att jag ska ta med bröllopsskorna så att man kan öva lite i dom .

Fröken Planera skrev 2008-05-11 18:22:35 följande:

a wife to be skrev 2008-05-11 17:51:19 följande:
    I Malmö, jag tror det är genom studiefrämjandet.. Eller vilka var det Flamora?? Ystadvägen ligger det på har jag för mig. (Det var inte jag som anmälde oss, det är därför jag har så dålig koll..) Det är några timmar under dagen den 31/5.. Det pirrar i magen bara jag tänker på det.. Bröllopet känns så verkligt nu!!!
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4