Inlägg från: Embo81 |Visa alla inlägg
  • Embo81

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Verkar som om den 31:e passar alla som har svarat, ska vi boka den dagen så får de som kan hänga på?

• Embo81

Ekonomin är lite lätt ansträngd nu, så laga mat hemma låter bra! Dessutom är det trevligt att laga mat tillsammans tycker jag!

• Embo81

Träffade svärföräldrarna igår, de har sagt att de vill hjälpa till att finansiera bröllopet -vilket vi så klart är tacksamma för, men de tänker inte säga hur mycket...lite småstörigt. Hade varit bra att veta lite mer exakt...hhmmm..

• Embo81

De undrade lite vad mina föräldrar skulle bidra med, jag tyckte dock inte att det spelade någon roll. Det får ju faktiskt var upp till varje föräldrarpar att lägga vad de känner är rimligt och överkomligt.

• Embo81

Näää, Anja! Du får styra upp kalaset till fre och sön och träffa oss på lördagen! Ett tips på kalas: Bjud på frukost, det är jätteskönt. Gästerna kommer och käkar en bulle, dricker lite kaffe och apelsinjuice sen går de hem och man har hela dagen kvar. Dessutom slipper man baka en massa tårtor mm. Billigt och smidigt! Vi har infört det i min släkt nu och alla är nöjda och glada!

• Embo81

SHIT! Nu har man fastnat här igen och Matte kommer om 10 min och jag har inte ens diskat..

• Embo81

Alltså inte så att kan kräver det, men det kunde ju varit trevligt (hade jag tyckte iaf...)

• Embo81

Nä, det är klart att barnen kanske bryer sig på tårtan...hehe, tur att inte jag har några kottar ännu!

• Embo81

17e fungerar för mig.

Ska ha en fotograf som heter Mikael Tannus www.tannus.se och det lilla paketet 3900. Då tar han porträttbilder, fotar i kyrkan och utan för när vi möter upp gästerna tills vi åker iväg i bilen till festen. Vi får alla fotona på cd, och flera av dem redigerade. Han har tre olika paket och är flexibel och mycket tillmötesgående. Fotona får man själv skriva ut (han kan hjälpa till man canvas). Vi hade tänkt att göra en egen bok med bilderna sen, stället för fotoalbum
    www.gordinegenbok.se/about/howitworks/autoalbum.jsp

Vi var i kontakt med den fotografen som ligger på hörnan på clemenstorget, bredvid Millas och förhörde oss om en heldagsfotograf. Han hade aldrig gjort det tidigare men erbjöd oss att vara hans provkaniner (bilderna skulle användas som visning på hemsidan osv) för 10000. Heldagsfotograf brukar kosta 3 ggr så mycket så är man intresserad så hör med honom. Anledningen till att vi tackade nej är att vi har tre kompisar som är amatörfotografer som fotar på kvällen och att vi inte kunde få alla fotona han tog under dagen på cd.

• Embo81

VÅR EGEN MÖHIPPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har kollat över vilka som kan och fått ihop det till följande:

17/5 kan
    Labbråttan
    Ingengörsbruden
    Fröken planera (med god vilja skulle det fungera ;))
    Embo81
    Anja (nästan alla helger utom 31/5 fungerade)

Har jag missat någon? Vet inte om AnneiLund, NEoMA och Fysio vill/kan den dagen? Har säkert missat någon -sorry, ta det inte persoligt!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4