Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hedebris skrev 2008-04-10 17:15:44 följande:
    hejhej :)
    Välkommen hit!!
  • ingenjörsbruden

Vad säger ni om Pavlova till efterrätt? En härligt småseg maräng som man breder ett tunt lager vispgrädde på o sen passionsfrukt eller hallon!!! Supergott o så kan jag frivilligt ta på mig att göra marängen dagen innan!! Snabbt gjord men den ska stå länge i ugnen o ska även svalna där......
    Det är SÅ gott!!

Vad säger ni???

• ingenjörsbruden
    AnneiLund skrev 2008-04-11 10:24:26 följande:
    Då tycker jag att vi kör hos mig!!!!!!OM Anders och flickorna är hemma så finns det gott med andra rum som dom kan vara i...det borde ju inte hindra oss eller?
    Inga problem från min sida!!
  • ingenjörsbruden
    Flamora skrev 2008-04-14 20:38:08 följande:
    Åh, vad kul det ska bli! Jag bakar gärna mina specialare till middagen: pestobullar. Jag tycker att de är supergoda. Eller ni kanske redan har bestämt vad det ska vara till kycklingen? Precis som Embo orkade jag inte leta upp vad ni sagt
    Pestobullar låter gott!!! Har man det som bröd till maten?!

Men kycklingen kom jag med förslaget om Italiensk kycklingpasta.

Fräser spenat med vitlök o soltorkade tomater, sen har man i mascarpone o lite vatten. Kycklingen steker man i bitar o lägger sedan i pastasåsen. Serveras med tagliatelle o vin!!

Passar säkert bra med pestobullar till!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-17 12:47:24 följande:

Ingenjörsbrudennär var det du sa att du skulle kunna åka ut t stoff och stil Har fortf inte tagit mig ut där! Känner lite panik... hahaNu har mönstret kommit... Spännande värre men då vill jag ju ha TYYYYYG så jag kan sätta igång. Lär ta ett tag för en amatör som jag, att sy en bröllopsväst till min m2b
    Jag har fundering på att åka till Stof o Stil den 26/4 eller den 17/5...ngt som passar dig?!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-18 09:23:10 följande:

ingenjörsbrudenden 24 funkar för mig! När hade du tänkt dig... Jag kan ju allra bäst mitt på dagen men då brukar ju NORMALA människor jobba, hehe...
    Hmmm...du menar den 26/4 va? Det är en lördag.....vet att du brukar ha svårt att komma ifrån då.....
    Tidpunkt för den 26/4 spelar inte mig någon stor roll....jobbar som tur är inte på helger
    De har öppet 10-16 på lördagar...
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-04-20 16:12:13 följande:
    ger upp! prästen vi var o kollade på idag är gravid med BP en vecka innan vi ska gifta oss.... grrrrr!!!!
    gravid med BP..... BrandPost???? BebisPlopp???? Det är ju en hel djungel med förkortningar här!!!!

Anja, du hoppar över Stof o Stil på lördag eller?!
    Jag har äntligen lyckats få min m2b till att planera in ett besök i kyrka o slott ...så klart blev det på lördag.....
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-22 15:26:25 följande:

Ah ingenjörsbruden, såg ditt inlägg nu. då föll det. Synd! Fast kul för dig att du fått med dig din m2b.Någon annan som vill till stoff och stil på lördag? *lägger huvudet på sned* BP betyder beräknad partus (förlossning)
    Sorry!!!! Känner mig hemsk....

Men då betydde BP iallafall BebisPlopp!!
    *Jippie, ett rätt idag!*
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-04-23 15:01:09 följande:
    Nu har vi en ny präst på span...ska bara kolla upp när han har gudstjänst nästa gång så vi kan dit o kolla in honom. Dessutom är han gift med en kollega till mig, så det vore väl f-n om det inte skulle gå vägen denna gången. Var hos frissan idag och pratade lite frisyrer, hon har ordnat någon som ska sminka mig (en make-up artist). 645 kr utan konsultation och 700kr med konsultation innan. Vad får ni betala?I vilken ordning ska ni sminka och fixa håret i?
    Hoppas det löser sig med prästen...

Jag har tänkt fixa håret först o sen sminka, alt sminka medans spolar sitter i håret (underlagskräm o så)

Tjejer.....är man galen om man köper o graverar vigselringen nu när bröllopet är i dec?!????
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-07 10:53:06 följande:

Ooohhh Annelie jag bokade fotogrfen för bara en liten stund sen. Han var fullbokad till oktober egentligen så han tog oss på nåder kan man säga... Han tog 3.900 för att fota innan vigseln, du vet såna där posebilder och sen vigseln och minglet utanför kyrkan. det är det billigaste jag hittat nånstans o jag gillar hans bilder.www.tannus.seTyvärr är han ju fullbokad (det står t.om på sidan men lilla jag missade det, selektiv syn ohc han var sjysst nog att ta oss iallafall iochmed att vi bara bokade lilla paketet).Berätta gärna ändå! Är nyfiken... vilken fotograf är det? finns det en hemsida?
    Anja...Vi ska också ha Micke!
    Men har du kollat priset med honom?
    Han tar en liten reskostnad av oss.....bara så du vet!
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4