Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Embo81 skrev 2008-05-07 14:12:43 följande:
    Alla ni som ska ha Mickael Tannus var ska ni fotograferas någonstan? Känns ju lite som om man måste ha en fin inomhusmiljö om det av någon mycket konstig anledning skulle vara kass väder. Var? Några bra tips?
    Vi ska träffas på plats ett par v innan vigseln, men vi har både slottsmiljö o kyrkan...så vi får väl se....

Ni får ha det så attans trevligt i kväll.....jag har jobb upp över öronen...*bluubb blubb blubb* Men den 17:e ska jag def med!!!
  • ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-05-07 22:02:39 följande:

Tina! Jo, vi har haft trevligt ikväll, men det blev inte så mycket detaljer kring den 17:e. Vi bestämde att Embo fixar vinet medan Anja och jag kör och handlar maten.Så nu behöver vi recept till Huvudrätten.. Ingenjörsbruden??Och till desserten Rabarberpaj med cocos.. Flamora???Var det Madelene körner som döpte er son?? Visst var hon underbar???
    Återkommer när jag kollat upp "mängderna" i receptet, kan ju vara bra eller hur?! Hur många blir vi nu?! 8-10?

Annars är det:
    kyckling
    mascapone
    fryst spenat (hackad)
    soltorkade tomater (i olja)
    vitlök (några klyftor)
    olja (ngn dl eller så till stekning o i spenaten)

färsk tagliatelle till

rostade pinjenötter till servering!!!

• ingenjörsbruden

Enligt Embo81´s tidigare sammanställning:
    Labbråttan
    Ingenjörsbruden
    Fröken planera
    Embo81
    Anja
    AnneiLund
    Flamora

Tina75?
    fler?
    ??

• ingenjörsbruden

Nu kommer kycklingrecepet:

t 8 (?) pers:
    800 g kyckling (ca 6 filéer)
    16-20 soltorkade tomater i olja(räcker nog med en burk)
    olja (anv en hel del olja fr tomaterna)
    500 g fryst hackad spenat
    2 burkar mascapone
    1-2 påsar pinjenötter

3-4 vitlöksklyftor

Tagliatelle t 8 pers....hur mkt? 2 pkt färsk? Borde nog räcka!

• ingenjörsbruden
    AnneiLund skrev 2008-05-13 10:41:48 följande:
    Hej tjejer!!!!Jag behöver veta hur många sköna blivande brudar som till 100 % kommer hem till mig den 17:e på lördag..Ska bli supertrevligt!!!Kram
    Jag kommer!!!
  • ingenjörsbruden
    Flamora skrev 2008-05-15 10:34:43 följande:
    Va fin klänning, Embo. Och vad BRUN du är, härligt mot det vita!
    Håller med!! Jättefin!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-15 22:35:33 följande:

Nej men vad trög jag är, ni behöver inte kolla länken... jag har lagt in foton i galleriet!
    Vilken vacker klänning!!
    Håller med labbråttan!
    Tror du inte det blir lite annorlunda när du "fångar in tuttarna" i bh? ja menar att då blir det lite mindre hud under armarna..... Bara en tanke för du var verkligen kanonvacker som du var nu!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-16 09:10:36 följande:

Tack snälla ni så gulliga ni är (precis sånt en blivande brud behöver höra, men det vet ni ju alla )hihiMin toastmistress som har klänningen hos sig har skickat två sms idag *asg* (för jag har gett henne mkt NOGGRANNA anvisningar om hur försiktig hon måste vara med min klänning, hehe).I det första stod det: Din klänning är sönder. Jag vaknade inatt och trodde det var ett spöke, så jag anföll den.I nästa stod det: Jag har din klänning på mig nu.*asg*
    *asg* Hjälp vilken toasmistress!! Verkar lovande för en superrolig bröllopsfest, def minnesvärd eller?!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 08:17:43 följande:

Labbråttan...Jag ska möta Flamora vid centralen kl. 16.40 om du oxå vill mötas där så kan vi gå tillsammans.Alla som vill kan ju komma dit, men säg till innan, så vi väntar på er ifall ni råkar vara lite sena
    Jag hänger också på då!! Är nog där redan vid 16.20..... Dåligt med bussförbindelser från "landet"
  • ingenjörsbruden

Vilken Möhippa!!!
    Supertrevligt o massa go mat!
    Vilka räkor!! Tack Fröken Planera!!

Ser verkligen fram emot nästa träff!!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4