Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Jag försöker verkligen tänka så men det är svårt för där är ju andra sidor oxå.

Daniels pappa älskade ju verligen Emil, han var galen i honom, såååå stolt, visade upp honom för alla, gav honom allt (allt som han aldrig gett sina egna barn oxå) och han har ju gjort så mycket för mig och Emil, innan när Daniel inte fanns i våra liv, och hela deras brytning berodde ju på just detta. DAniels pappa skämdes så otrolgit över att daniel betedde sig på det viset att han skällde ut honom (dvs vrålade ohc skrek och kallade honom saker) helt offentligt, på öppen gata, utan för sitt hus mitt i centrala stan när daniel kom för att ta en kopp kaffe, glad i hågen, helt ovetandes om att hans pappa träffade mig och Emil.

Vi träffades ju jätteofta, minst 1-2 ggr i veckan...

så daniel var rasande såklart, bad honom dra åt helvete och stegade därifrån, det är nu fem år sen, mer än det!

grejen är den att de båda är alldeles för hetsiga, alldeles för tempramentsfulla och de kan inte förlåta och de kan inte säga förlåt! De är ju så jä..la lika.

Sedan när jag och Daniel blev tilsammans så krävde ju han att ingen i vår familj skulle ha kontakt hans pappa eftersom han själv inte har det. Jag pratade m daniels pappa då, sa till honom att "du kan väl prata m daniel nu, en liten ursäkt från dig, för att du brusade upp som du gjorde skulle göra hela världen för honom", varpå hans pappa blev superirriterad på daniel och fnös nåt om att han är en jä..la idiot *suck*

ni fattar hur lätta män jag har gett mig i kast med va???

Iallafall så uteslöts daniels pappa ur våra liv mot min vilja, jag var jätteledsen, fruktansvärt ledsen... blir fortfarande fruktansvärt ledsen när jag tänker på det för jag saknar honom och hans fru. Jag älskade att gå upp till dem, älskade att Emil hade honom i sitt liv coh att han skämde bort honom som han gjorde, precis som en farfar ska göra lixom.

Daniel tyckte det bara var gott åt honom att han inte längre hade Emil, men han fattade inte att Emil inte längre hade farfar och jag KAN inte få honom att fatta att även han har gjort fel.

det är hopplöst...

i detta fallet är daniel enbart en liten sårad pojke som är skitarg på sin anklagande och otroligt nedtryckande pappa.

Ochjag som står bredvid kan se bådas fel och rätt och tycker att de är skitlöjliga båda två men känner ändå att jag ju måste backa daniel i detta för han är snart min man och det är ändå han som är barnet i den relationen.

Dock saknar jag verklgien hans pappa o den familjen och umgänget med dem och det är svinlöjligt att de bor i samma stad o vi stöter på varann i bland ohc när Alice frågade sist vi såg honom -vem är det och jag svarade -det är din farfar, så började jag stortjuta.

det är så sjukt

• Anja 19 juli 2008

Tack ska ni ha allihop...

Emil säger faktiskt inte så mycket... man har ju som tur är inte så många minnen från den åldern, utan de flesta minnen börjar i femårs-åldern men visst, när han tittar i sina album så vet han ju att det är farfar som har honom i knät, som ligger i gräset och busar m honom osv.

Men han tar det ganska bra...

Han vet att farfar inte varit så snäll mot pappa när han var liten och att pappa och farfar är arga på varandra.

That´s it. han har inte ifrågasatt det. Alice ifrågasätter desto mer.

Jag har sagt till Emil att när han är stor nog får han ta kontakt m farfar om han vill. Men efter detta vete sjutton om man vill utsätta honom för det. (daniel är skitarg för att jag har sagt det till Emil och säger att INGEn som bor under hans tak ska ta kontakt med hans pappa osv, men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag är lite trött på att ta hänsyn till galna karlar nu. Mina söner ska inte följa i deras fotspår, punkt slut... Ja inte min dotter heller alltså men risken är väl större m grabbarna, de ska ju identifiera sig m Daniel. Hoppas att de utesluter vissa bitar lixom).

• Anja 19 juli 2008

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaa

Jag fick besked nu.

Jag FÅR byta min ring, iiiihhhhhhh...

Prisskillnaden var 800 kr, jag betalar 200 för deras arbete. Blir 1000 kr + frakt!

Så typ 1030 kr för dubbelt så stora diamanter!

Fattar ni HUR LYCKLG JAG ÄR!!!

Var bara TVUNGEN ATT BERÄTTA...

• Anja 19 juli 2008

Hihi tackar tackar... är så jä..la glad! Ska packa in "min" ring direkt och skicka den o föra över 1030 kr till dem

shit så jä..la glad! Helt sanslöst att man KAN BLI SÅÅÅ glad för en sån sak men ni VET ju hur viktigt det är med BLINGET tjejer

• Anja 19 juli 2008

Iiiiiiiihhhh

jag ska till art of flowers imorgon kl.14 på konsultation...

Hon sa att ALLT går att ordna (när jag sa att jag vet att jag är ute lite sent).

Nu är jag sååå glad! Florist fixad alltså! Nu ska vi bara diskutera blommorna och priser osv.

gött gött gött!!!

• Anja 19 juli 2008

Så GRATTIS igen va, fniss...

• Anja 19 juli 2008

flamora

kvickt nu... det är snäppet större diamanter du har va???

Alltså 2.14 ct. Du har 14 st briljantslipade diamanter på 0.02 ct styck

• Anja 19 juli 2008

Oj Embo du vill VERKLIGEN berätta detta för oss

Låter toppen tycker jag! Hoppas att vår präst oxå har en nyare syn på det hela, men det tvivlar jag på. Man i medelåldern? (är jag fördomsfull eller vad, hehe)...

• Anja 19 juli 2008

Hörni

jag har blvit av med alla grejor som jag sparat ner, fattar inte hur, till festprogrammet, grrrr...

Så skulle ni SNÄLLA vilja maila till mig om ni vill dela med er utav era festprogramsinnehåll!

Vore såååå gulligt! Satte mig nu för att fixa dem och, eeeh, var ÄR allt lixom!

anjaoemil@hotmail.com

Skulle bli sååååå glad!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4