Inlägg från: labbråttan83 |Visa alla inlägg
  • labbråttan83

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Tjohoo! Nu har min förlovningsring kommit, blev jättesnyggt ihop med vigselringen (äntligen...)! Fästmannen har en likadan förlovningsring fast plan kupning (mina är svagt kupade).

Bild finns i galleri.

• labbråttan83

Anne: Du kan inte bara gå in i papperskorgen och markera festprogramfilen och sedan klicka återställ? Du verkar i alla fall haft en otroligt kul möhippa!

Grattis till Bandet Anja, skönt att det fixade sig!!

• labbråttan83

Sedan har jag insett att jag är lite knäpp... Varför? Jo nu tänker jag lämna tillbaka min nya ring. Efter det första lyckoruset (har ju väntat i 3 veckor på ringen) så tittar man närmare så är ringen bredare/planare än vigselringen och guldet i min ring var MYCKET rödare än i min fästmans. Nu är dem inte alls lika vilket liksom var själva poängen... Hans guld var antagligen 24 ct medans min är 18 ct. Så nu ska jag ha bara göra om min plana ring som är helt i titan till en svagt kupad istället utan något guld. Billigare och snyggare (förhoppningsvis). Puh.

• labbråttan83

Sedan till val av restaurang...Jag tycker Fellini är väl helt ok, har aldrig varit på La Italia. Fellinis service är inget vidare men maten är god!

• labbråttan83

Jaaaa, Vespa har varit jättegott de två gångerna jag varit där! De har en jättegod pastarätt med 3-4 sorters ostar och sparris... mmmm...pizzorna är också goda... Att jag inte tänkte på detta själv

Hmm, dags för lunch kanske???

• labbråttan83

Javisst skulle jag kunna få ringen i en annan guldfärg men tills den är färdig är jag redan gift! ha ha

Nä det får bli den gamla förlovningsringen, den hinner åtminstone bli klar i tid och den duger bra! Jag fick bara ett infall att om jag ändå skulle ha en kupad ring kunde jag beställa en helt ny ring som dessutom var mer lik min fästmans. Men men, man kan inte få allt här i livet

SNOTCROW skrev 2008-05-27 16:10:50 följande:
    Guldet är nog 24 k i båda, det är väl det vanligaste. Men det finns ju två olika guldfärger, dels den vanliga gulaktiga och dels den som utomlands kallas swedish rosé. Det är den som är vanligast här och innehåller lite mer koppar har jag för mig. Du kan säkert be att få ringen i en annan guldfärg iofs. (Och beställa en annan form på den också, då...) Hehe, kanske inte till så mycket hjälp, men..
  • labbråttan83

Jo i hans ring är det 23 ct, ett inlägg i titan. Vi bara antog att det var 18 ct eftersom det just är standard. Jag beställde min nya ring från en svensk smed medans vi beställde förlovningsringarna från Danmark. Det är lättare att lägga in 23 ct guld i titan eftersom det är lättare att jobba med (mjukare) fick jag av svar från den svenska smeden. Han lade också in 23 ct guld vid beställning.

ingenjörsbruden skrev 2008-05-27 17:11:22 följande:
    Javisst är standard 18 ct.....24 ct är väl "rent guld"n har jag för mig.....
  • labbråttan83

Det går verkligen undan här! En månad går så snabbt!!! För mig är det 17 dagar kvar!! Iiiiih!

Kanske ska jag tillbaka till jobbet nu?!

• labbråttan83

Godmorgon alla!
    Jag har fullt upp på jobbet men nu tänke jag också lägga mig i matdiskussionen...

Om vi är fler än 6-8 st blir stortorget svårt tror jag, precis som Anne sa... Det är ju väldigt tråkigt om inte alla får sitta vid samma bord!

Så jag tänkte att det kanske är en idé att gå tillbaks till Fellini eller något liknande..Där finns det åtminstone stora bord och man kan boka närsomhelst och sedan finns det ju även lite spanfaktor där Vespa har ju faktiskt lite dumma tider, jag förstår verkligen att 21 är för sent om man ska upp tidigt/har små barn/jobbar dagen efter.

• labbråttan83

Då bestämmer vi Italia! Punkt slut

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4