• tobiasochlinda

maj

alla ni som gifter er i maj! hur går det för er? nervösa? själv gifter jag mig 3 maj och börjar få smått panik eller nåt! :) men jag är nyfiken så låt höra!

• Svar på tråden maj
  • Brud våren 2008

3 maj här med och läget känns under kontroll om än omväxlande nervöst.
    Är det inte häftigt att det är på gång
    Exakt en månad kvar idag!

Har du mycket kvar att fixa med?

• ljuva maj

Även här 3:e maj.
    Börjar bli riktigt nervös... Det är nog alla detaljer som börjar gå mig på nerverna, fast lite kul är det allt =). Får dock svår ångest när folk påpekar att det bara är en månad kvar. Känner mig stressad och tänker på bröllop och bröllopstorget 24 h om dygnet. Tror kanske det är bra att bröllopet inte är så långt borta, tror inte att m2b orkar med mig mycket längre till ;). Tjatar om blommor, frisyrer, bordsdekorationer, klänningar non stop. Tur att vi åker på bröllopsresa dagen efter, så man får ta igen sig lite.
    Kvar att fixa:
    - Prata med präst (nästa vecka)
    - Proväta maten (nästa vecka)
    - Handla dryck (ska till Tyskland imorgon)
    - Bordsplacering (i bilen på väg till Tyskland)
    - Gästpresentation (även denna i bilen på väg till Tyskland)
    - Ordna med transport till Arlanda på kvällen (hade en taxilimmo beställd, men de avbokade alldeles nyss.)
    m.m, m.m, m.m

Själva då? Hur mycket har ni kvar?

• johanna jkpg

Hej hej

Själv är det 10:e maj för mig. Men jag känner nästan likadant ändå. Vi har haft ganska lite tid på oss också för vi flyttade fram bröllopet. Men det är kul.
    Tycker synd om min m2b och alla nära kompisar med. De får lyssna på mitt tjat hela tiden, är ju så mycket att tänka på. Men är så himla kul samtidigt.

Jag har ungefär samma saker som dig kvar: ljuva maj men för övrigt har vi inte haft OSA ännu så vi väntar ännu på hur många som kommer. Men inte många har sagt nej hittills. Spännande.

Vi sticker till Tyskland nästa helg och handlar. Fast vi hade tur, är bjudna på 30-års fest där den helgen så vi förenar nytta med nöje. =)
    Alla andra då? Mycket kvar?
    Intressant att höra om det är något man själv kan ha tänkas glömt också.

//

• halo08

åh Vi ha massor kvar. Vi gifter oss den siste maj.
    Vi ska till Tyskland nästa vecka och köpa dricka. Allt är bokat (utom tårtan kom jag på nu!!!) Men det finns mycket kvar ändå. Jag har inte gjort någonting åt dekortationer till festlokalen ännu. Så det finns skäl att oroa sig en del

• ljuva maj

Jag tycker det känns som att ju mer man prickar av från listan desto mer kommer det till... Fattar inte detta fenomen!
    Den här veckan har gått ut på att mucka med leverantörer. Fel färg på tärnklänningarna, HÖJT pris på tärnklänningar trots felet, avbokad limmo i sista stund. Det känns som jag har härjat och bråkat med alla de senaste dagarna =). En riktig bridzilla!!! Blir bara så sur. Här lägger man ut rätt stora pengar på att allt ska bli perfekt och då ska det fanimig bli det också *väntar mig stående ovationer efter uttalandet ;)*

• tobiasochlinda

ja det är mycket kvar.... men mycket är gjort också.. det som är kvar är ring! men vi ska titta idag och sen har jag inte hittat några underkläder än, eftersom att vi ska ha festen hemma så måste hela gården städas! så det är en hel del kvar. men det löser sig. vi ska träffa prästen den 10 e. vi har heller ingen transport från kyrkan än! vi är lite oeniga och inget känns helt rätt så.. det är kvar. har ni utsatts för nån möhippa eller så än?

• sviiden

Lite nervöst börjar det bli. 17 maj gäller för oss. Osa om två veckor, sen gäller det att börja fixa med sittordning och programblad. Kantorn ska kontaktas angående musiken, sen ska man väl försöka gå ner på detaljplanering. Tärnklänningarna borde komma nästa vecka, spännande. Annars är väl läget ganska bra under kontroll.

• jelikr

Jag tror det går rätt bra för oss , gifter oss 31/5 , men nu är det så mycket som vi inte kan göra förrns sista osa...
    Tycker att ni ska kolla tråden jag tipsade om tidigare , det blir liksom tårta på tårta med två majtrådar...

• tobiasochlinda

har ni utsatts för svensexa/möhippa än? jag har inte råkat ut för det än, men jag vet när det är dags för min sambo.... :)

• Champis_Sanna

Vi gifter oss också den 3 maj och nerverna är på helspänn. Vi har fixat det mesta. Klänningen ska ses över en sista gång nästan vecka, maten ska göras och tårtan bakas. Program ska skrivas ut och sättas ihop och givetvis så ska lokalen göras iordning. Fick underkläderna idag *skönt*. Nu är alla kläder+skor klara. Lite småsaker och lite alkofritt kvar men annars är vi som sagt snart klara. Jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen sedan man började planera för nu rusar verkligen tiden. Fast det är kul Vet om att en liten hippa är på g men inte när...

• jelikr
    tobiasochlinda skrev 2008-04-05 00:55:23 följande:
    har ni utsatts för svensexa/möhippa än? jag har inte råkat ut för det än, men jag vet när det är dags för min sambo.... :)
    ÅÅÅ vad spännande .... Går det bra att hålla tyst om det för din sambo?
    Det är inte så att han märker på en gång när du undanhåller något?
  • tobiasochlinda

nä det tror jag inte, jag vet bara när det är inte vad eller nåntig annat. och han tror stenhårt på "lögnen"

• fru mumsmums

ska också gifta mig den 3 maj.Har varit en "bridzilla" tills nu! har börjar tänka att va fan... det får gå som det går!ska bli skönt när allt detta planerande är slut.Då ska jag ligga i hängmattan och vila hjärnan, och bli snäll igen...

• tobiasochlinda

igår blev jag kidnappad! jag hade inte alls väntat mig det! det blev line dance spela in en skiva och lite på stan grejer som jag ändock löste ganska bra tacos till middag och sen ut på kvällen. jätte trevligt hade vi! skönt att det är över!
    /linda

• Maanbe

Gifter mig den 10 maj och nästa helg är det dags för min möhippa.. Spännande! Jag gillar inte att inte ha kontroll över situationen. men det är väl bara att inse att det kommer helt klart bli en annorlunda dag. Undra vad dom kommer hitta på!!

tobiasochlinda skrev 2008-04-05 00:55:23 följande:
  • Bennis

Hej!

Här är det en till som har bröllop den 3:e. Det mesta är klart. Skall skriva ut festprogram, bordsplaceringstavla och fylla små kartonger med godis. Klänningen skall ändras den 25 april och ringarna hämtas också den dagen. Allt annat är klart. Än är jag inte nervös men hinner nog bli det med.

Lycka till!

//Bennis

• jelikr
    tobiasochlinda skrev 2008-04-06 11:23:00 följande:
    igår blev jag kidnappad! jag hade inte alls väntat mig det! det blev line dance spela in en skiva och lite på stan grejer som jag ändock löste ganska bra tacos till middag och sen ut på kvällen. jätte trevligt hade vi! skönt att det är över!/linda
    Det lät roligt och alldeles lagom...
    Jag hoppas att jag oxå får nåt sånt....
    Skulle oxå vilja ha mitt över.. :)
  • tobiasochlinda

idag ska jag prova om klänningen. ska också köpa hår till hårförlängningen! jag tänkt göra den nästa fredag. tror det blir lagom 2 v innan bröllopet.

Svar på tråden maj