• jennyfer

Pyssel inför bröllopet

Jag vill ha idéer på saker man kan göra till bröllopet som egna rispåsar, ljuslyktor av barnmatsburkar, fina placeringskort etc.

Alltså saker som man kan förbereda redan ett par månader innan bröllopet för att hålla fixarandan igång. Jag är ute efter handfasta beskrivningar och tips.

Det finns flera trådar där det förekommer tips men här kan vi samla dem på ett ställe.

• Svar på tråden Pyssel inför bröllopet
  • jennyfer

Ett första tips snor jag friskt från en annan tråd:

Gör ljuslyktor av barnmatsburkar och ståltråd att hänga upp i festlokalen eller träden vid utomhusfest. Dekorera med små stenar (alternativt vita bönor) i botten. Burkarna kan även målas med glasfärg, enklast genom att man häller färgen i burken och skakar om. Jag tror faktiskt att man kan hälla i filmjölk istället för färg för ett frostat resultat.

• bofinkarna

Jag ska köra kuber i trä, ha servettdecaupoage i våra färger att ha på borden. Ska skriva ordspråk på några sidor av dem och ha intill en ros, som i brudbuketten och ha ett blockljus som en trio.

Ska även doppa päron och äpplen i socker (sockret fastnar tack vare lite citronsaft) och ha som dekorationer. Billigt och skitsnyggt :) Men det gör vi typ dagen innan :)

• jelikr

Jag gör egna ljuslyktor att ställa på borden med barnmatsburkar.
    Lindar in dem i rött silkespapper så lyser det fint igenom sen och så knyter jag ett vitt band runt kanten längst upp för att gömma kanten...

Gör oxå egna askar för godis och små sykit att ha på toan...

• jelikr

Bilder finns i mitt galleri borde jag kanske tillägga... :)

• 8108

Vi gjuter gipshjärtan som vi fäster en ståltråd i till bordsplaceringen, Sen håller vi även på å syr servetter.
    Funderar på att spraya (lite större) gruskorn i guldfärg och "strösla" ut på buffebordet

• Fiafis

Har man ett bröllop med lite naturkänsla kan man ta ett stort blockljus och sätta massor av små pinnar i samma längd och bredd runt hela ljuset och knyta ihop med ståltråd eller band. Pinnarna ska även vara precis så långa som ljuset är...

• AJFC

vi gjuter gips hjärtan för att ha som borddekration. syr servetter.
    pyssla med fest/vigsel program

• FruRålin080808

Om du penslar frukten med äggvita håller det bättre...Gjorde det till en nyårsafton och det blev så snyggt!=)

bofinkarna skrev 2008-04-04 10:13:01 följande:
    Ska även doppa päron och äpplen i socker (sockret fastnar tack vare lite citronsaft) och ha som dekorationer. Billigt och skitsnyggt :) Men det gör vi typ dagen innan :)
  • bruden08

Jag har gjort egna fodral till cdskivorna som vi ska ha i en korg för de som vill ladda över sina kort från digitalkameran.
    Jag gjorde så här: tog ett dvdfodral i papp sådana där man brukar få med i tidningar sedan sprätte jag upp den ilimmningarna, sedan använde jag det som mall och klippte ut likadan i hårt papper som jag vek och klistrade så det blev ett omslag. Sedan skrev jag ut våra namn och en rolig bild från datorn som passade resten av temat och klistrade dit som en ruta på framsidan, se
    dan stoppade jag i tomma cdskivor.

Sedan har gjort sockerhjärtan "limmat" dit tårtdekorationshjärta med en dutt vit kristyr, blev jättefint och var väldigt enkelt och kul.

Har gjutit dekorationshjärta i betong lite kul för m2b är betongarbetare.

Gjort rispåsar - klippte ut fyrkantiga bitar i tyll la en hög med billigt jasminris och knöt igen med en bit organzaband .

Kommer göra en toakorg har inte påbörjat det ännu.

återkommer om jag kommer på mer

Gjort egna inbjudningskort, vigselprogram och festhäften.

Svar på tråden Pyssel inför bröllopet