Vasa- brudar?
Vart har ni tagit vägen? Är det någon som är här inne mera? Hur långt har ni kommit i planeringen? Någon som hört något om nån danskurs???
Vart har ni tagit vägen? Är det någon som är här inne mera? Hur långt har ni kommit i planeringen? Någon som hört något om nån danskurs???
Hej!
Joo visst är vi kvar!! Vi fick inbjudningskorten färdiga i helgen samt infobladet. Såå skönt! Nu är det bara att ta reda på allas adrsser och sen sätta dem på posten. Var och provade och beställde ringarna i går. Att göralistan håller på att bli kortare för tillfället. Vi har ju ännu 4 månader tills vi gifter oss.... Hur går det för er och planeringen? Vad har ni kvar på att göralistan? Ska ni gå på danskurs? Tyvärr har jag 0-koll på vad det finns för danskurser. Lycka till!
Jag har köpt min klänning. Ska lägga bild i galleriet.. Har även köpt skor, krona och slöja. Påsar till ris och askar till presenter åt gästerna är inhandlat! Skulle behöva gå på danskurs, ingen av oss kan dansa, tyvärr! Buketten ska fixas, fotografen är bokad, inbjudningarna ska skickas men det blir först i juni. Många småsaker kvar... men det största är åtminstone klappat och klart.
Det verkar att gå undan, va mycket du har gjort! Var köpte du din klänning? Var det svårt val eller viste du vad du ville ha från början? Väntar på att få se den i ditt galleri. Hur länge på förhand tänkte du beställa buketten? Jag har tänkt mig vita o light gold rosor och sen nåt grönt till men får nu se hur det blir då man ska bestämma sig. Vad har ni för fotograf och vad ingår i priset? Vi ska ha min brors sambos väninna att fota oss. Hon har egen fotofirma.
Jag köpte klänningen i seinäjoki, på rosamor. Bra betjäning och många snygga klänningar. Det bästa var att man kunde delbetala klänningen.. känns ju inte så dyrt då..Har tittat på många klänningar men det bästa med den här var att den var mycket lik den Maggie Sottero klänning jag tittat på innan jag började åka runt o prova. Perfekt!
Buketten ska jag nog så småningom beställa, vet inte riktit ännu vem jag ska beställa den av bara..Min bukett finns oxå i mitt galleri..den beige/cremefärgade. Åtminstone nånting liknande har jag tänkt mig. Vi ska ha Paschinsky som fotograf, studiofotografering, minns inte priset exakt men runt hundralappen nånstans var det tror jag.. Sen har jag en kompis som älskar att fota som kommer att vara med från morgon till natt och fota ALLT! Från sminkning och påklädning till den sista dansen.. Har pratat med hennne så vi ska oxå försöka ta lite roliga och annorlunda foton ifall studiofotona inte blir som man tänkt sig. Har du skaffat alla kläder och smycken o sånt?
puff
'
Min klänning är beställd och den kommer i början av juni. Köpte också från Seinäjoki från Haavemaa. Där var det också helt super bra betjäning. Har hunnit köpa 2 par skor redan så min m2b blev en aning orolig för hur många skor jag hinner köpa före auguti :) Nåja man kan ju inte ha för många sommarskor. Jag tänkt till en början göra min egen slöja men nu när jag har provsytt en så har jag börjat tänka om. Var inte helt lätt att få raka kanter. När jag hämtar min klänning köper jag en slöja på samma gång. Har kollat lite på smycken och har hittat några. Måste sätta dem i mitt galleri. Pärlor är ju alltid fint till brudklänning. Vad ska du ha för smycken?
Var och kollade till Hovisepät idag, tror jag hittade dom jag ska ha.. Måste ta med kronan och åka dit igen för att kolla att det passar tillsammans.
Jag tyckte inte alls om Haavemaas betjäning..Råddigt värre tyckte jag! Vi hade bokat tid, men fick vänta, sen när det blev vår tur yrade hon runt och när jag provade en klänning med MASSOR av spets (som enlig mig och väninnan blev alldeles för mycket tillsamans med min maffiga slöja) tyckte hon att den var heeelt perfekt.. Som alla andra klänningar jag provade där. Även dom som inte satt överhuvudtaget var ju MIN klänning.. Usch!Så dom fick ingen ros i mina ögon.. Men det är ju alltid olika! Ska sätta i en bild (dålig) när jag har på klänning, krona och slöja i mitt galleri så kan du ju kika o se vad du tycker!
Köpte mina underkläder idag. Blev bh, trosor, strumpehållare och ett strumpeband. Riktit snygga! Inte för lite och inte för mycket!
Skor har jag köpt från Shoe stop när vi åkte förbi härom dagen. Borde fotografera dom och sätta in bilden... hmm. kanske imårn.
Vad blev det för klänning då?
Oj då so olika det kan vara ibland. Vi fick jätte bra betjäning. Hon var lugn och systematisk men effektiv. Tror att jag aldrig tidigare har hunnit prova så många olika klänningar på så kort tid. Hon kommenterade inte desto mer min klänningar då jag hade dem på mig utan bara brättade vilket material de var gjord av och vad de olika klänningarna framhävde för stil. Sen var hon mera i bakgrunden när jag diskuterade saken med dem som hade följt med mig.Klänningen på haavemaa var mycket billigare än på boutique beauty och dessutom följde underkjolen med på köpet. Jag fick också pratat lös så de gick med på att alla eventuella omändringar ingår i priset. Om jag måste sy in den eller om jag väljer att göra halterneck så ingår det i priset. Så jag är mycket nöjd. Oj då underkläderna hade jag glömt. Min klänning har insydd bh så jag överväger att vara utan bh men nåt annat extra måste jag hitta. Låter som du har hittat nåt som jag söker, inte för lite och inte för mycket. Tror jag vet vad du menar. Våra ringar är från Salkari så vi funderar på att deras guldsmed skulle få göra ett halsband av mitt gamla pärlhalsband. Nåt i stil med det som jag har i mitt galleri med det stora hjärtat. Kläningen blev en Sincerity 3348 i light gold. Finns i mitt galleri (modellen på fotot sitter).