ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2
Idag har vi valt att vi ska ha bordsservering på vår bröllopsmiddag och det är ännu ett STORT framsteg!!!!
Idag har vi valt att vi ska ha bordsservering på vår bröllopsmiddag och det är ännu ett STORT framsteg!!!!
Kom igen nu tjejer, vilken är den bästa inledningsmusiken för att få i gång ett party, i detta fall en bröllopsfest
Vad roligt att din klänning sitter fint (och att du gått ner i vikt om du ville det). Jag längtar sååå efter att få prova och se min klänning. Den är beställd men jag har ej hört något än. Vårt stora jobb just nu är att fixa musiklistor till mingel och fest, jättekul men svårt. Vi ska också ringa om tårta och till vår vigselförrättare. Annars känns allt jättelugnt för vår del Ska handla underkläder också någon dag!
Hur känns det för er som gifter er i maj, E hjärta A och Fru Hennerdal, har ni koll på läget? Nervösa?
Fru Hennerdal skrev 2008-04-21 08:51:37 följande:
Vad roligt att din klänning sitter fint (och att du gått ner i vikt om du ville det). Jag längtar sååå efter att få prova och se min klänning. Den är beställd men jag har ej hört något än. Vårt stora jobb just nu är att fixa musiklistor till mingel och fest, jättekul men svårt. Vi ska också ringa om tårta och till vår vigselförrättare. Annars känns allt jättelugnt för vår del Ska handla underkläder också någon dag!
Hur känns det för er som gifter er i maj, E hjärta A och Fru Hennerdal, har ni koll på läget? Nervösa?
Fru Hennerdal skrev 2008-04-21 08:51:37 följande:
Jag har aldrig varit med eller hört om att brudparet stått så ring du till prästen och säg vad ni tycker.
E hjärta A skrev 2008-04-22 16:38:02 följande:
Vad blev det för skor?
Fru Hennerdal skrev 2008-04-24 08:10:46 följande:
I natt drömde jag om bröllopet och att jag missade tiden på salongen för sminkning och håruppsättning så jag fick fixa iordning mig själv. Blev påmind om tiden när det var alldeles för sent och precis innan jag vaknade hade mina föräldrar ännu inte hittat till kyrkan och då var det bara nån minut kvar till vigseln sen vaknade jag..
Idag ska sonen och jag till Örebro så en fika och lite bröllopssnack skulle passa utmärkt men det är nog det är lite för kort framförhållning misstänker jag.. Men om någon nu mot all förmodan skulle läsa detta så kan ni ju skicka ett meddelande innan klockan halv tio-tio så kanske vi kan ordna det?! Annars får det bli en annan gång! Vi är väl alla fall några stycken som gärna träffas.
Vet ej exakta priset per bit men det kommer kosta 55 kr med kaffe/person.
Jag kan bara tillägga att vi också köpt vigselring på Cederins och att dem är superbra där (har iofs inte sett ringen än men bemötandet är kanon)!! Vi hade varit hos många innan och det var först när vi kom till Cederins som vi fick den hjälp vi önskade utan att få höra hur omständigt det skulle bli
Blanketten för hindersprövning finns på skatteverkets hemsida och från att det registrerats/utfärdats gäller hindersprövningen 4 månader. Det går ganska snabbt att få det hem från att man skickat blanketten. Vi skickade blankett om namnändring samtidigt.