ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2
lillan31: lycka till
lillan31: lycka till
Idag alltså, eller vad??? Nu blir jag NYFIKEN
Nu måste du ju berätta om din möhippa!!!
Nu måste du ju berätta om din möhippa!!!
Waersta: Låter som att du fick en kanonmöhippa! Hoppas på detsamma och nu börjar man bli lite orolig eftersom det verkar redan vara månag "9 aug-brudar" som hippas
Jonna83: Åh vad roligt med secret box, jag tog bilder till 14 maj och det var superkul verkligen!!! Jag längtar varje dag efter ögonblicket då jag får ge sambon albumet för jag vet att han kommer bli ÖVERRASKAD och glad
I natt drömde jag den hemskaste mardröm om bröllopet I drömmen blev allt blev fel, jag var fortfarande hemma när kyurkklockorna började ringa, klänningen var alldeles skrynklig och håruppsättningen hade rasat ner..
Igår var vi och pratade med herrgården där vi ska ha festen så det har varit många funderingar kring bröllop sen i går så det är väl därför det blev sådana drömmar i natt. Har ni haft några bröllopsmardrömmar?
Jag hade ett set med vita underkläder och ett set med svarta, enkelt med trosor och bh i spets. Handlade med en ros, rosenblad och en glas med cider. Vi var både inom- och utomhus och det blev både svartvita bilder och bilder med färg. Jag är supernöjd!! Hoppas du blir nöjd mé
Vår bärbara dator har totalkraschat så nu finns ingen möjlighet att fortsätta med bordsplacering, fest- och vigselhäfte och sånt som vi egentligen skulle behöva får klart snart.. Som tur är hade vi allt sånt låg på en extern hårddisk så vi får innerligen hoppas att inte det tagit skada av datorns haveri. Idag ska vi prova att lägga över det på min jobbdator så vi alla fall vet om det finns kvar. Detta känns oerhört otimat eftersom vi tänkt ägna helgen åt just detta. Nu får det nog vänta tills vi köpt ny dator eftersom sambon var mycket tveksam till att den skulle gå att rädda..
LillaMa2008 och Ermina LYCKA TILL på lördag!!!
Nu har vi köpt ny hårddisk och som tur var hade vi inte mycket viktigt på den utan alla våra bilder etc på den externa så det är tur att vi köpte en sån Återstår bara att installera den nya när tid finnes, ikväll är det ju fotboll
Hoppas ni som gifter er har/får en kanonfin bröllopsdag!!!
Jag tog mina bilder hos Sofia Ölund
Jag tror att fotografen ger dig massor med tips. Jag tänkte också att jag ville ha med mig idéer men det behövs inte (tycker jag).
Håller med om att det är en häftig upplevelse och att resultatet är imponerande!!
Jag har klistrat in de bilder jag valde ut. Jag valde att få alla bilderna på en CD istället för att välja ut ett fåtal i ett album. Jag har framkallat dem jag ville ha. Det blev superfint
Igår var det 50 dagar kvar till vi gifter oss så det närmar sig!! Det börjar bli dags att ta tag i saker och ting, har fortfarande inget hört om klänningen men jag skulle åka och mäta i juli. Hur går det för er andra? Hur känns det?
Ja, just det LYCKA TILL!!
Hur går det föresten med er vigselplats?
Hej allihop. Hoppas det går bra för er alla med planering. Du, Waersta är ju näst ut! Hur går det? Halvvägs i listan nu.
För min egen del så blev allt som har med bröllopet att nästan kännas meningslöst sen min mamma hastigt gick bort i lördags. Det som inträffat är fullkomligt helt ofattbart och jag har nog inte förstått det än, man tror bara att hon är bortrest och snart hemma igen. Jag vill inte på några sätt sabotera stämningen härinne men sorgen och saknaden kommer alltid att finnas, nu kanske som starkast men vi väljer ändå att genomföra vårt bröllop, dels för att vi vet att mamma skulle velat det och för att vi har många goda vänner som finns med oss och som förstår.
Så, nu sakta med säkert ska vi försöka ta tag i det sista i planeringen samtidigt som vi planerar en begravning vilket känns fruktansvärt. Men, mamma kommer finnas med oss hela vår dag fast hon inte fysiskt finns där. Den vetskapen gör mig ändå lite lycklig men helst av allt skulle ju mamma varit där så klart, sett min klänning, min bukett..
Tack, jag var bara tvungen att skriva av mig lite.
Ja, helt oväntat. Jag hade pratat med henne en timme innan typ och då kom vi överens om att hon skulle vara barnvakt dagen efter klockan tio. Pappa hade gått ut 5 min och när hon kom in trodde han bara att hon satt och slumrade lite (som hon brukade göra lite då och då) sen gick han och tittade på tv och tyckte sen att det hon var ovanlgit tyst så han skulle kolla tillhenne då men insåg att något var fel.. Helt oväntat och hastigt.
Nej, det är ingen fara neeke1972.
Mitt i allt elände fick jag en trevlig 30-årsdag i går. Min underbara blivande man överraskade mig med en utflykt till det ställe han tog mig precis när vi träffats för 6 år sedan, vi hade picknick i utkikstornet vilket var jättemysigt. Efter en promenad körde vi till Grythyttan och åt gott på Gästgifveriet där! Det kändes bra, lugnt och rofyllt, precis vad jag behövde.
Ringde och frågade om klänningen kommit också men det hade den inte. Ringarna ska vi lämna in för putsning den 25/7. Vi har haft ett sista planeringsmöte med herrgården. Om någon vecka ska vi beställa brudbukett. Det känns trots allt riktigt bra att ha vårt bröllop som mål, jag vet att mamma kommer finnas med oss hela dagen även om lite av den enorma glädje, inspiation och lycka jag tidigare kände faktiskt saknas som det ser ut nu! Men jag älskar ju ändå min sambo och vill gifta mig med honom, när vi än väljer att gifta oss så kommer jag att sakna min mamma så därför gör vi det nu.