• Waersta

ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

Vi ska nog ha dem på fat, till oss tar vi den minsta storleken, kan det vara en 6 bitars och sen köpper vi några stoooora tårtor. De är så maffiga och fina.

Nora080809 skrev 2008-05-22 10:49:19 följande:
    Hjælp vad gott, den ska vi ha!!! Det ær farligt att næmna ordet brøllop nær det gæller pris. Men hur ska ni servera det, hyra stællnig eller lægga på fat?
  • Waersta

William är ju också gott men då är det med päron och vanlig choklad på. Supergod, men inte lika fin som den med vit choklad.

• Waersta

Vi kommer sätta sidenbandet på tårtan.. så får vi ta bort det sen när vi ska skära tårtan.

Nora080809 skrev 2008-05-22 10:57:17 följande:
    William har jag ætit, den ær också god men lite tråkig færg!Sidenbandet ska det sættas runt tårtan eller fatet?
  • Waersta

Hår & Nagelbandet o örebro, en jättetrevlig och gullig tjej som gör naglar där.

Nora080809 skrev 2008-05-22 10:23:48 följande:
    Ær det någon som kan rekommendera något bra stælle att fixa naglarna på i Ørebro, tænkte mig førlængning och fransk manikyr...
  • Waersta

Nej, jag har nite gjort det, men jag har sett många som gjort sina naglar hos henne och alla har haft superfina!

Själv ska jag faktiskt ha lösnaglar, jag har superfula naglar i vanliga fall så det räcker inte med sånna man kan göra på salong.

Nora080809 skrev 2008-05-22 12:53:12 följande:
    Super! Har du testat henne? Brukar aldrig fixa naglarna på salong med just den dagen vill jag ha fina naglar.
  • Waersta

Prästen ringde idag. Vi ska träffa honom två veckor innan vigseln. Blir nog jättebra!

• Waersta

Jo jag antar att det blir repetion då.. vi kommer åka både till kyrkan och till amfiteatern. Vi kommer ha ett band som spelar + cd spelare. Blir det kyrkan kommer vi använda oss av kantorn.

lillaj skrev 2008-05-27 07:11:15 följande:
    Är det då ni ska "repetera" vigseln också eller? Sånt känns bra att göra för när vi var på konserten i torsdags gick vi runt lite i kyrkan efteråt och det är nog nyttigt att känna av lite. Hur går det med musik? Ska ni ha solist?
  • Waersta

Vi kommer ta ifrån odensbacken. Vi ska ha helt släta, mycket enkla men ack så goda wilmatårtor.

sakke skrev 2008-05-29 08:13:52 följande:
    Är bara nyfiken, men var har ni beställt era tårtor? min kock är vän med killen som äger Wasa konditoriet och han tyckte vi skulle anlita honom att göra vår tårta, men jag vill ju kolla runt..
  • Waersta

650kr, 50 personer.

sakke skrev 2008-05-29 09:04:20 följande:
    Får man fråga vad ni betalar för era tårtor?
  • Waersta

Åh, shit.. vad gör man.. ber en kompis kör i vilken bil som helst.. beställ en taxi eller nåt.

lillan31 skrev 2008-06-02 06:51:07 följande:
    Ni måste hjälpa mig att tipsa om transport. Det är sååå kort varsel nu eftersom vi gifter oss på lördag. Vi skulle använt pappas bil....men planen sprack och nu vet jag inte vad vi ska göra med transportdelen....vi kan ju inte direkt cykla...HJÄÄÄÄÄLP
Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2