• LOOM

Camebridgekuren - tråd 10

Tack Duchess! Jag tänkte på det med broccoli, är det inte mycket kolhydrater i det? Kanske därför du står still? Har för mig att man ska hålla sig endast till grönsallad och ev lite gurka.

• LOOM

Jag är också hungrig nu, det är strax lunch för mig. Jag äter 3 hela påsar åt gången, känns enklast för mig att ta frukost, lunch, middag.

Ni som hållt på lite längre, känner ni att hungern försvinner? Jag tycker nog allt att jag är hungrig för det mesta, eller har ett sug i magen i alla fall, fast den känslan har jag börjat vänja mig vid efter snart 5 veckor...

Hur mycket går ni ner i snitt per dag? Jag har räknat ut att jag bara gått ner 0,27 kg i snit per dag...trodde nog det skulle bli lite mer faktiskt...

• LOOM

Jag går ju under läkarkontroll och kör den här 12 veckors kuren och på den mottagningen säger de att det är helt ok att ha lättmjölk i kaffet. De säger också att det är helt ok att ta ytterligare en påse per dag, alltså 4 per dag, om man känner att det behövs för man ligger ändå på såpass lågt kaloriintag fortfarande. Däremot rekommenderade de inte att man äter lite protein och grönsaker, detta för att de har märkt att det ökar suget för mat hos sina patienter och att det då kan vara lättare att trilla dit. Lightdrycker på max 4 kcal är helt ok att dricka enl dem.

• LOOM

Jo jag dricker vatten, mellan 2,5-3,5 liter som min läkare rekommenderar. Det behövs inte drickas mer säger dem... Jag kan ju testa att öka med en halvliter om dagen för att se

• LOOM

Jo då jag tror allt det är ok med lite mellanmjölk, du överstiger ju inte kaloriintaget med 2 msk kan jag tänka mig... Själv älskar jag lättmjölk och särskilt i kaffet så det är ju tur på mig

Det där med sacket är jag osäker på, får nog fråga på mottagningen...
    Jag ska träffa sköterskan på mottagningen på torsdag, några fler frågor jag ska ta med mig??

• LOOM

Anja: Kan inte säga det bättre än Pumpkin! Du fixar att gå på fest utan att äta! Visst är det lite tufft men samtidigt får du tänka på hur roligt det blir på din bröllopsdag när dragkedjan går finfint att dara upp i klänningen

Det är så lätt att lura sig själv (been there ) och säga "jamen bara några salladsblad och lite kyckling"... Man ångrar sig oftast efteråt och då var det inte värt det!

Och som Pumpkin säger, det är ju själva festen som är rolig inte maten!

Lycka till!!

• LOOM

Hej LoveLife! Hur känns det den 8e dagen? Är det jobbigt? Har det hänt något på vågen?

• LOOM

Vad duktig du är! Visst känns det toppen när det märks på kläderna?!

Jag är inne på dag 34, känns lite tungt idag...är väldigt hungrig! Magen kurrar lite väl mycket idag... Annars tycker jag det har gått riktigt bra Jag ska hålla på i totalt 12 v så nu har jag lite drygt 7 veckor kvar. Har hittills gått ner 9,4 kg.

När är bröllopet?

• LOOM

LoveLife: Tack! Ja jag går på läkarkontroller annars hade jag nog inte fixat så länge om jag inte fick professionellt stöd... Jag kunde inte tacka nej till en sådan chans, det är nu eller aldrig

Jag gifter mig 30 augusti så det är så klart ett litet mål att klara det tills dess. Tacksam att chansen att göra detta kom så lägligt innan bröllopet. Man vill ju vara fin på sin stora dag

Nu har jag tagit en bananshake till lunch och druckit en halvliter mineralvatten, äntligen slutade magen att kurra!

• LOOM

Anja: Det behövs en remiss till mottagningen, i alla fall på Sahlgrenska. Det kan din husläkare/vårdcentral säkert hjälpa dig med. Kanske har de dietister på vårdcentralen som kan stötta dig?

Visst är det mycket lättare att vara lite "styrd" från annat håll, det handlar säkert i slutändan om uppskattning från någon annan, någon som säger att man är duktig osv...
    Jag har ju ett mål att nå till varje gång jag träffar sköterskan eller dietisten. Tills imorgon har jag målet att nå -10 kg sedan start men som det ser ut idag kommer jag inte att nå dit tyvärr...har 0,6 kg kvar och sannolikheten att det tappas till imorgon är inte jättestor... Men det ger en bra pepp till att träna lite extra denna veckan och att dricka vatten duktigt osv

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10