• LOOM

Camebridgekuren - tråd 10

Anja: Visst är jag nöjd ändå Det är bara jag själv som satt det som mål, de har sagt att man kommer i snitt gå ner 1-2 kg i veckan under dessa 12 veckor och då har jag ju ändå legat väldigt högt så det känns bra, riktigt bra!

Skit samma om det bara är vätska, det är ju en grym motivation!

• LOOM

Nu sticker jag på midsommarledighet! Vill önska er alla en trevlig midsommar och lycka till med pulvret i helgen!

• LOOM

NU har jag det riktigt jobbigt! Är inne på dag 41 med Cambridge, har i princip gått på ren kur hela tiden med undantag från 7 utspridda dagar på kombinerad kur. Nu i midsommarhelgen kunde jag inte hålla mig borta från mat och lite vin, har dock hållt mig undan godis och sånt men ätit räkor, grillad mat och druckit lite vin. Känns inte alls bra idag.... Visade +0,9 kg på vågen idag så det är inte katastrof men det känns så bortkastat... Suck.... definitivt en motivationssvacka idag...
    Har idag 44 dagar kvar på Cambridge och kör ren kur från och med idag! Ska verkligen försöka hålla mig till det nu och inte blanda in nåt kombinerat, det blir bara jobbigt....

Appropå träning så träffade jag min sköterska i torsdags. Hon blev lite "arg" på mig för att jag tränade så mycket och bara gick på 3 pulverpåsar om dagen! Enligt henne ska jag äta 4 påsar om dagen och bara ta en lugn promenad, alltså ingen power-walk. Det kan vara därför jag varit så hungrig och knappt gått ner något....kroppen vill inte ge ifrån sig något när den får så lite energi och dessutom tränar. För mig låter det fel, men jag får väl lita på dem?! Jag ska testa detta i en vecka nu och se hur kroppen reagerar. Vad tror ni? Har ni någon teori?

• LOOM

Tack Anja!
    Idag känns det lite bättre och motivation har höjts. Har gått ner 0,6 kg av de 0,9 kg som jag gick upp i helgen... Tog en extra påse igår och det kändes som det behövdes efter en timmes lång valskurs som jag och m2b var på igår. Riktigt kul faktiskt

• LOOM

Jag hänger på:

Dag: 41
    Längd: 163 cm
    Vikt: 86,6 kg (-9,5 kg)
    Byst: 104 cm (-3cm)
    Midja: 97 cm (-7cm)
    Höft: 117 cm (-5cm)

• LOOM

Duchess: Vaniljshakern är väldigt söt och väldigt "vaniljig", jag tycker den är ok om man är väldigt sötsugen. Jag har prövat med lite kanel i och då smakar det nästan lite risgrynsgröt...

• LOOM

Kämpa på tjejer och putta ner den lille djävulen från axeln!!!

Nu är min motivation på topp igen efter helgens svacka! Jag har gått ner det jag gick upp + 0,3 kg till, I'm back on track!

Det där med BMI ska man nog inte stirra sig helt blind på tror jag, att hålla sig till sin trivselvikt låter vettigt tycker jag... Själv ligger min trivselvikt på c:a 25 i BMI och enl min läkare är det helt ok. Har ingen ambition att bli riktigt smal utan har alltid haft lite former och vill gärna behålla dem

• LOOM

Är det någon som har tips på olika blandningar? Börjar bli lite lätt less på smakerna och hoppas på att någon har någon god blandning att rekommendera.

Jag har själv testat att blanda:
    Choklad och banan - jättegott!
    Banan och jordgubb - jättegott!
    Vanilj och kanel - ok men lite juligt
    Cappucino och kaffe - blä, förstör den goda kaffesmaken!

• LOOM

Toppen Anja! Får gå hem och testa en choklad/vanilj ikväll, den låter godast

• LOOM

Yes!! Idag nådde jag tvåsiffrig viktnedgång! Underbar känsla... -10,4 kg totalt idag och det har gått exakt 6 veckor sedan jag började... kämpa kämpa!

• LOOM

Tack för uppmuntran!!

Tycker dock det går liiiiite långsamt, hade nog förväntat mig ett bättre resultat men man får väl vara glad över det lilla

• LOOM

Grattis till era viktnedgångar!! Ni är kanonduktiga!!

Själv tycker jag det går oerhört trögt nu och jag fattar inte riktigt vad jag gör för fel... Äter korrekt, dricker korrekt, rör mig korrekt, ingen mens på gång... suck... kanske måste kroppen vila och så kommer ett ordentligt skutt snart, hoppas hoppas!

Är inne på dag 49 och har totalt gått ner 11,2 kg. Senaste veckan har jag "bara" gått ner 1,1 kg och jag hade hoppats på mer, men man får va glad för det lilla

• LOOM

Här går det verkligen inte bra!! Har stått still ett bra tag... blev möhippad i helgen och åt och drack och nu har jag gått upp 2 kg Är alltså tillbaka där jag var för 3 veckor sedan.... känns hopplöst!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10