• Mikabella

Camebridgekuren - tråd 10

För mig är resultatate NOLL denna veckan! Helt sjukt. Var såååå glad i oonsadags då vågen visade på minus 0.7 kg...Imorse hade jag gått upp 1 kg!!! Helt galet! Vätska?! Grrrr!!!!

• Mikabella

Åhh hur bär ni er till?! På mig händer det ingenting över huvudtaget...Buhu...

• Mikabella

Haha..."Hur bär ni er åt"...ska det ju stå.

• Mikabella

...jag är hungrig Buhu...Hoppas att den här kuren ger resultat...Inte direkt peppad just nu. Vill vara lika duktig som ni andra är...Ska klara iaf 1 vecka ren kur!

• Mikabella

Har idag börjat med Cambridge. Har i väntan på att de skulle komma kört med Allevo...Vilken skillnad! Cambridge var ju såååå mycket mer mättande! Orkade knappt dricka hela till frukost! Hmmm hoppas att det ska gå bättre att gå renkur nu.

Är så knasigt med min vikt...Väger stadigt runt 57...I söndags vägde jag 58...i morse 56,3?! Blir förvirrad.

• Mikabella

MIn andra dag på renkur...första med Allevo, nu Cambridge....är hungrig. Är det bra att träna? Jag får panik om jag inte rör mig...Dämpa ju hungerna så bra med en snabb löptur i skogen! Är det ok att träna när man går renkur? Effektiv eller inte...Får olika svar hela tiden...Vad tycker ni? Vet att det varit uppe innan, men hur mycket rör ni er under en renkur? Jag sprang precis 0.5km..brände 301 kcal...ok eller inte? Mindre? Mer?

• Mikabella

...vill bara slänga in ett liutet tack till alla er. Ni är så söta och snälla. är en så skön stämmning på den här tråden. Tack!

Styrkekramar och hejapåpuffar till er!!!!

• Mikabella

Mmmm sitter här med min morgon shake. Choklad med lite kanel i Mmmmmm. Kanel är ju bra för imunförsvaret. Har haft det i vaniljshaken också. Smakade som vaniljsås då Igår blandade jag i en kall espresso i min chokladshake, massor av is o lite kanel på toppen. Inte helt tokigt det heller kan jag säga! Är roligt att testa olika kombinationer. Någon mde fler förslag. har även blandat banan/choklad, men det var sådär. Jordgubb/vanilj boorde smaka paj, eller? Det här är roligt.

Föresten....Vågen visade 55,6 idag!!!! 2kg ner sedan förra veckan!!! Äntligen börjar det röra på sig!! Jiiipppiii!!!

Kramar och puffar lite på er! Är såååå motiverad nu!

• Mikabella

Hej hej. Är inne på 4 dagen nu...den värsta enligt mig...Är hungrig...Men det ska gå Får ju snart börja äta lite igen..Ska bara köra en 7 dagars renkur

En liten fråga...Det står ju att man ska blanda pulver med 2,5dl vatten...kan man hälla i mer? Jag har använt ca 4dl plus is...Kan väl inte spela någon roll? Tycker den blir så tjock annars..

• Mikabella

Idag, min 5 dag, börjar det kännas lite bättre Skönt. Igår var hemsk! Bara tänkte på mat HELA tiden. Fantiserade om gratinerade havskräftor, fylliga mustiga hummersoppor och berg av färska havskyssta ostron! oh my god! Nu blev jag hungrig igen....

• Mikabella

jag har tappat 2,2 kg sedan i måndags! Roligt. Har tränat varje dag o tydligen har det funkat iaf Tycker det är så roligt så jag har inte kunnat hålla mig. Har tagit det hela i lugnare tempo dock. Sprungit 3-5 km per dag o gått morgonpromenader.

Kommer väl säker gå upp allt så fort jag bara luktar på mat igen...

Det är så roligt att läsa om allas framgång o jag är verkligen tacksam för allt pepp! Ni är bäst!

Måste föresten synda lite imorogn kväll...Fest. jag gör maten så jag ska skippa onytta såser, göra en stor matig sallad och grilla kyckling...Lite dumt...Ville ju gå en hel vecka på ren kur...Tror ni jag kommer sabba alltihopa nu? Kört Cambridge i 5 dagar nu...Kör pulver imorgon förytom kvällsmaten, o sen kör jag rent på söndag o måndag.

• Mikabella

...har gått upp 1,5kg igen...buhhu...

• Mikabella

Inte jag....min kropp är väl knäpp eller bara motsträvig. Tränar, går renkur o äter mer/mindre kalorier än vad jag stoppar i mig...Börjar bli riktigt less nu...

• Mikabella

Cappuccino/vanilj med lite kanel och kardemumma i är min favvo.

• Mikabella

Det värst? Att cykla förbi en vcambing en solig kväll Haha...man drömmer om mat, tänker mat och fantiserar om vad man ska äta när man väl får börja äta igen...men sen när det blir "tillåtet" med mat igen så är man faktiskt inte så sugen Knasigt. Jag har bara kört 1 vecka renkur. kan tänka mig att suget efter att tugga bli stort efter 10 dagar eller så...

Lycka till! Det kommer gå som en dans! Var bara bestämd och hård mot sig själv! inga belöningar i form av mat.

• Mikabella

tack. ja det är säker så. Dumma dumma trivselkilon! hatar dem! Ska ner ill 54 innan 19 juli och 52 till den stora dagen 30 augusti! Grrrr!!! Nu tusan!!!

EllaM skrev 2008-07-08 08:59:46 följande:
    Kroppen hamnar på "platåer" ibland. Jag har också för mig att du inte väger så mycket utan bara vill ha bort de sista trivselkilon, preciss om jag. Tro mig, de är jättesvåra att få bort! Eftersom kroppen inte har så stora fettreserver, håller den hårt i den som finns (en överlevnadsmekanism), så ju smalare man blir desto svårare är det att gå ner. Det är bara att hålla ut!! När jag körde ren kur förra gången stod jag still över en vecka. Så har det inte varit denna gång, men då har jag också haft ett långt uppehåll utan bantning så kroppen fått "stabiliseras" på den nya vikten inna jag körde igång ren kur igen. Håll ut!!! Man tycker inte att det händer något i kroppen ibland med det gör det. Man måste bara ha tålamod.
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10