• MyStyle

Camebridgekuren - tråd 10

Anja- om du har gott om tid på dig så kan du ju vänta med starten. Tycker själv oxå att det är otroligt jobbigt att starta om, särskilt efter bara att ha hållit på ett par dagar. Man kan juu käka omelett och kyckling med sallad m.m.
    Men känn efter själv...

Själv har jag haft det otroligt tufft idag. Men jag har mens så då är jag alltid extra hungrig. Förhoppningsvis är det även därför det knappt händer något på vågen... *suck*

• MyStyle

Jag är dessutom på ruskigt dåligt humör. Stubinen är millimeter kort... (Stackars omgivningen)

• MyStyle

På lite bättre humör idag. Men fruktansvärt besviken på min våg, så här många dagar har jag inte stått still innan... HAr lite panik. Har 4,5 kg kvar till den vikten jag skulle nå innan bröllopet. Visst det har så sakta gått upp för mig att jag inte skulle hinna det på denna veckan men man hoppas ju ändå alltid på ett mirakel

JAg vet att jag egentligen har gott om tid på mig, det var bara det att jag ville egentligen hinna det innan jag skulle in med klänningen...

Hur går det tjejer???

• MyStyle
    Duchess skrev 2008-06-01 22:15:55 följande:
    Även jag ska börja med Cambridge så snart jag får hem paketet jag beställt! Jag läser och lär... Hoppas fixa ren kur i två veckor (till midsommar), och därefter blandad kur.
    Välkommen!
  • MyStyle

Vågen står fortfarande still... :-/
    Stod precis på orbitreken, orkade i 10 min sen var jag rent slut, tur man kan skylla på att man är hemma med sjukt barn så jag KUNDE inte stå längre...
    Onsdag ska jag in med klänningen. Fanken oxå trodde jag skulle hinna ett par kg till innan dess...

• MyStyle

Äntligen!!!
    Vågen hade hoppat ner 8 hekto imorse!!! Har 3,8 kg kvar till jag kunde sluta, egentligen. Men har bara mat till imorron ut... Vet inte riktigt om jag ska köra en vecka till eller bara försöka äta hälsosamt och motionera...
    Sen efter bröllopet skulle jag vilja gå ner minst 5 kg till. Men vågar inte innan eftersom klänningen redan är köpt och då vägde jag 10 kg mer än jag gör nu.
    Det är riktigt roligt att läsa allas framgångar här. Och det känns bra under kuren att veta att andra går igenom exakt samma sak som en själv

• MyStyle

Det är väldigt olika. De kan komma smygande...
    Men när jag tog en paus i slutet på januari som kom de aldrig, istället gick jag ner 2 kg
    Men då hade jag precis haft mens och brukar bli svullen och gå upp ett par kg...
    Men som sagt det är nog individuellt.

ROM2008 skrev 2008-06-03 22:42:58 följande:
    Härligt my style!Jag har nu klarat min kur och tyckte ärligt talat att det inte var speciellt svårt! Kommer faktiskt sakna mina milkshakes lite tror jag.. Ja, ja, det jag tänkte fråga var i alla fall hur fort de där vätske kilona brukar komma tillbaka.. För än så länge har jag stått ganska still trots att jag ätit normalt under dagen. Någon med erfarenhet??
  • MyStyle
    GabbiW skrev 2008-06-02 13:28:30 följande:
    Är det någon som kanske kan dela med sig av vad kuren kostar etc.? :)
    Rätt olika, men runt en 500 kr för en vecka...
  • MyStyle

Här är en som börjar tappa sugen helt och hållet...
    Så här har den senaste tiden sett ut; stod stilla i fyra dagar (mens), gick ner 0,8 kg, gick UPP 0,2 och sen dess har jag stått stilla *suck*

Jag kommer att äta mat lör-mån för det är planerat sen länge. Trodde ju att ja skulle vara färdig vid det laget. Sen från tis kör jag de sista påsarna jag har kvar, sen får jag se...

Man får ju ingen pepp från omgivningen heller. Träffade en massa släktingar häromdagen som jag inte sett på ett bra tag. Jag sa till min moster så fin hon blivit (hon har gått ner ca 20 kg) hon sa till syrran så fin hon blivit (gått ner 16kg). Men INGEN sa nåt till mig (gått ner 15kg sen start). Jag blev riktigt ledsen. Min sambo försökte trösta mig med att säga att han ser det iaf.
    Jag försökte säga till min kusin (som ska vara min tärna) att klänningen jag köpte för 1½ månad sen, blivit lite stor (tubklänning, kasade ner). Men då bara hon visa mig miniglipan på hennes klänning (uppe vid armhålan dessutom) och berättade att hon fått dra åt axelbanden!!!
    Jag pratade med en kompis i telefon, hon sa: Då väger du samma sak som jag nu. Jag sa: Nja, inte riktigt nåt kilo fattas.
    Hon sa: Jaja, men jag är ju längre än dig. Tack och lov!

Min svärmor sa till min syrra att hon blivit fin, men inte ett ljud till mig.

Ursäkta för mitt långa, tråkiga inlägg. Var bara tvungen att skriva av mig...

• MyStyle

Anja o spanska flugan: Tack så mycket. Jag vet det är vad man själv tycker som räknas. Men ja tror att anledningen till att jag behöver höra nåt är väl för att jag själv inte är nöjd än.
    Jag har vägt väldigt mycket för min längd, och är rädd att jag ska gå upp igen. Har lite de generna...
    Sen vet jag ju att denna vikten skulle bara vara en paus på vägen och sen skulle jag fortsätta efter bröllpet...

Jag är ju en sån som alltid ger komplimanger. Även om jag vet att personen ifråga aldrig gör det tillbaka. Jag är lite "dum" på det sättet (iaf mot mig själv). Min sambo har många gånger sagt till mig att jag är för snäll.

• MyStyle

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-05 11:17:39 följande:

Och med ÄTA menar jag att få trycka i mig en hel burk nutella eller så. Är jag en obotlig frossare???
    Haha, det är jag oxå! Det har jag märkt under mina pauser. Försöker ta mig ur det...

Tack så mycket tjejer! Det hjälpte verkligen att få kräka av sig till er här! Kram på er!
  • MyStyle

Har varit lite olika, nån gång dag två, nån gång dag fyra, men överlag har dag tre varit värst...
    Klump i halsen känner jag inte igen. Men detta är antagligen dagen innan du kommer i ketos, allt brukar kännas bättre dagen efter.
    Försök distrahera dig med sånt som peppar dig. Drick massor med vatten. Det kommer att bli bättre imorron

• MyStyle

spanska flugan o duchess: Det här klarar ni!!! Vänta bara, om ett par dagar ska ni se att kilona bara rinner av en

• MyStyle

Har tagit en paus i helgen (och inte ätit nyttigt). Startade om idag kör veckan ut, sen nästa vecka ska jag nog börja trappa upp tror jag...
    Har fortfarande en målvikt jag vill nå, men jag får hinna så långt jag hinner denna gång och äta nyttigt resten av tiden. Sen kör jag en omgång till i höst då jag vill gå ner det sista...

GabbiW: Välkommen till tråden!

• MyStyle
    Duchess skrev 2008-06-09 22:26:48 följande:
    MyStyle: Gissar att du också gifter dig i sommar? Hur mycket mer tänkte du försöka gå ner?
    Yes, jag gifter mig den 2 augusti. Jag har ca 5 kg kvar tills målvikten. Det jag ska gå ner innan bröllopet. Men sen efter bröllopet hade jag tänkt gå ner ca 5 kg till. Men förhoppningsvis ska jag lyckas med det utan att gå cambridge. Precis som GabbiW så måste jag se resultat direkt annars ger jag upp. Men nu har jag kommit så pass långt att jag känner inte för det längre, och känner mig så pass "nära målet" att jag anser att jag borde (peppar peppar...) klara att gå ner det sista i vikt utan att gå en sån här svältkur...

Hur mycket hade du tänkt gå ner?
  • MyStyle

GRATTIS LOOM!!! Så roligt
    Det är minsann det roligaste med hela bantningsgrejen, att få på sig kläder man inte haft på länge.
    Nu är det tilloch med mycket i min garderob som är för stort, och mycket som jag inte kunnat ha på länge. Visst är det underbart!!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10