Funderar mig grå över budgeten för festen...
Hejsan alla!!
Har kollat runt lite här i trådarna och har läst vad som skrivits om kuvertmiddagar och att önska sig bidrag till festen... Är själva i valet o kvalet över hur vi skall göra. Vi har sparat pengar ganska länge nu men har konstaterat att pga att vi bor på en liten ort och utbudet är begränsat och svindyrt så vet vi inte längre om vi har råd att bjuda våra familjer och vänner på nåt mer än vigseln i kyrkan, och hur det känns tror jag ni alla förstår. Jag har uteslutit hela min släkt utom mamma o syskon så min sida är inte spec stor och min sambos familj hör nog till dem som aldrig mer pratar med oss om vi inte bjuder dem alla... med dem o min lilla familj + närmaste vännerna är vi uppe i 80 pers. jag har räknat på ca 30 euro/pers ( buffe pris) så är jag uppe i 2400 euro... utan dricka till maten... vilken kommer att gå på en hel del till... just nu vet jag bara inte vad jag ska hitta på, känns mer eller mindre som att nämner någon bröllop igen så skriker jag... någon annan som har en pest situation, behöver nog lite uppmuntran just nu...
tusen tack för att ni orkade läsa allt detta