Funderar mig grå över budgeten för festen...
Jag bor på liten ort,men jag har handlat som en galning på nätet.
Jag vill ha allt, "lull lull" och vi vill bjuda all släkt och våra vänner (ok min M2b har typ ingen släkt, men vi blir många ändå, vi tror 65-70 personer)
Jag har hittills handlat för ca 7000:- (vi började planera i nov, gifter oss i aug)
Jag har köpt nästan all dekoration, betalade precis min brudklänning som kostade 1200 begagnad, ringen kostade 1800
Jag har köpt diadem, brudväska, tärnklänning samt en massa prylar till dekoration och till inbjudningar och festprogram på tradera.
Vi ska ge våra gäster gåvor, kärleksthe som vi gör själva...
Har handlat askar till detta, bröllopsbubblor, organzapåsar till ris, ja allt fins på nätet.
Vi ska bjuda på buffe(catering), bubbelvin, vin till maten, avec till kaffet, har anlitat en trubadur, köper vita prinsesstårtor,En vän till oss filmar och fotograferar oss hela dagen, håret fixar jag hos en frisörska som kanske inte jobbar på det "hippaste" stället i stan, men billigare är hon och lika bra. En väninna till mig sätter in löshår dagarna innan.
Om man bara orkar så är det värt det att sitta i timmar på nätet och jämföra och handla....
Vi har förövrigt en budget på 40 000:-
Och vi kommer att ha betalbar 20:- för en öl,cider eller ett glas vin...på så sätt får vi in en slant också, så strax under 40 blir det då....
Lycka till!!