Presenter till gästerna
Ger alla sina gäster en present? Ibland när jag läser på forumet känns det så, men är det verkligen så?
Och vad ger ni?
Tips på billiga saker att ge bort önskas!
Ger alla sina gäster en present? Ibland när jag läser på forumet känns det så, men är det verkligen så?
Och vad ger ni?
Tips på billiga saker att ge bort önskas!
Vi kommer inte ge våra gäster några presenter, förutom en oförglömlig fest då
vi ska inte heller gå våra något, en typisk trend från usa. är ju frivilligt att komma och dem får ju en härlig fest och middag. är ju faktiskt våran dag.
som exempel. godis eller löste i fin förpackning. tändsticksask med bröllopets symbol eller bild på er kanske.
Har varit på 7 bröllop i mitt liv och inga presenter till gästerna på något. Själv tänkte jag ha det. Ett litet tyllknyte med något godis i. dessa tänkte jag sen att skulle funka som bordsplacering genom att jag sätter tags med namnen på respektive gäst i snöret som jag knyter ihop knytet med. tänkte inte ha något avancerat godis i utan t.ex geléhallon eller marabou hjärtan.
inga presenter här heller, bara festprogrammet som minne om dom vill ha d
Jag köpte billiga pyttesmå organzapåsar på Tradera som jag har fyllt med små runda marianne-godisar (inte de stora karamellerna med papper runt utan de små som finns att köpa bland lösgodiset). Kostar nästan inget men blev väldigt fint och säkert uppskattat. Man måste ju inte ge något om man inte vill så klart, tror inte att gästerna förväntar sig att få en present.
Vi ska ha personliga fortune cookies i en liten ask till vara gaster.
Vilken läcker idé, med fortune cockies. Var ska ni beställa dom om man får vara så nyfiken och fråga?
Varför ge något -de har precis varit med på tidernas roligaste bröllopsfest!
Nej, vi skippar allt sånt. Det har inte varit presenter på några bröllop vi varit på, och vi har aldrig trott vi ska få några. Hade vi fått hade vi förmodligen inte fått med dem hem på småtimmarna då vinet gjort sitt
om vi har lite pengar över när vi närmar oss (hur kan jag ens tro en sådan sak ) så tänkte vi ha ett lite "välkomstkit" på rummen. Eller snarare en nattpåse kanske.. Innehållandes lite godis, liten chipspåse, ramlösa, alvedon och tom cd-r (så de kan lägga över sina festbilder och ge till oss).