• CeciliaT

Presenter till gästerna

Ger alla sina gäster en present? Ibland när jag läser på forumet känns det så, men är det verkligen så?

Och vad ger ni?

Tips på billiga saker att ge bort önskas!

• Svar på tråden Presenter till gästerna
  • stenbruden

Toppen idé!! Det ska vi nog göra! Tror iof inte att alla sover över men man kan ju göre det till de som stannar... Ska ni ha små gifts vid bordet också?

lolinona skrev 2008-04-13 18:33:38 följande:
    Vi har boende åt alla gäster, så inne på varje rum har vi tänkt att det skalls tå en liten snygg bag med förnödenheter.Inte riktigt klart ännu vad, men tex:liten flaska vin eller bubbelsamarinalvedonplåsterjuicegodisOm det bara bor singlar på ett rum, kanske kondomer
  • sokkerstruten

vi ska ha personliga M&Ms med två olika färger varav den ena färgen :våra namn och och den andra :datum med det klassiska M:et på baksidan på båda...

Men era lät verkligen roliga...så man kan alltså välja precis vad man vill ska stå i kakan? Skriver ni på svenska eller engelska?

Kanada Hjarta Sverige skrev 2008-04-13 21:32:02 följande:

tjejmaffian - de brukar ofta finnas pa kina-restauranger, prova dar sa kan du smaka. de ar ganska neutrala i smaken, oftast vanilj inte for sota och inte feta, men manga stallen erbjuder en mangd olika farger, smaker etc. vi funderar pa att beatalla vanliga och sedan doppa i choklad for lite festligare smak och utseende. det basta med dem ar helt klart de personliga meddelanden du kan lamna inne i kakan.
  • lolinona
    stenbruden skrev 2008-04-13 21:52:19 följande:
    Toppen idé!! Det ska vi nog göra! Tror iof inte att alla sover över men man kan ju göre det till de som stannar... Ska ni ha små gifts vid bordet också?
    Vi kommer inte att ha några gifts vid bordet, iof blir bordsplaceringen en sak man kan ta med sig hem.
    Det blir en handsnidad segelbåt i ek m riktig segelduk t segel. Min M2b:s farbor skall göra dem. Så kommer namnen att stå på seglen.
    Vi skall gifta oss ute på en ö.
  • stenbruden

Men gud va fint med båten, vilket jobb! Det ÄR ju en jättefin "gift"!!!!!

• Vi2alltid

jag funderar så mycket på det här med presenter, det är ju kanske roligt, men jag börjar känna att det ska vara bara för att?
    det där med the var en bra idé annars....
    hur gör man sånt? :D

• pojomo

vi kommer inte att ge något. Vi "ger" dom ju en oförglömlig kväll hoppas jag

• lycklig78

Jag får alldeles prestationsångest när jag läser denna tråd

Men vi har inte fått något på bröllop (Mer än en underbar dag och en oförglömlig fest)....

• Kanada Hjarta Sverige

vi far skriva 9 olika meddelanden (vad vi vill) i vara 300 kakor som vi bestaller... allt kommer vara pa engelska - detta pga min blivande ar kanadensare...
    m&m var oxo nagot vi funderade over - snygt och stilrent!

• sveeli

hej!
    vi tänkte gå våra gäster en liten godsak som present.
    jag har sett hur en del chokladmakare tillverkar små praliner med initialer på som man kan ha som favors.

jag tänkte försöka mig på en budgetvariant o köpa aladdin-hjärtan o sen skriva våra initialer med smält vit choklad på.
    vad tror ni?
    nån som har provat?

• dolly10

Vi kommer inte heller att ge våra gäster några gåvor, oftast blir det så att gästerna ändå inte tar med sig det efter festen ändå. I alla fall har det varit så på de bröllop jag varit på. Då känns det tråkigt att lägga ner massa pengar och tid på det.

Svar på tråden Presenter till gästerna