• jennyfer

Presenter till gästerna

Vi kommer inte heller att ge presenter. Tror faktiskt att det mer är undantag än regel att folke ger presenter. Antar att det kanske kommer att bli vanligare, men jag är inte särskilt glad i den idén. Många favours som jag har hört & läst om känns lite krystade, tycker jag. Visst, lite godis i en påse är helt okej och kan vara vettigt om man dessutom använder det som placeringskort, men ska det ses som en present eller bara ett sätt att servera godis till kaffet?

• jennyfer

stinakina, absolut! Om man gillar det lilla extra så ska man såklart göra det och jag är säker på att dina gäster kommer att uppskatta det. Jag hade gjort det. Det är bara det att för många har det nästan blivit ett krav att göra detta och är det så det känns så är det bättre att låta bli.

Personligen gillar jag varianten med godis bäst eftersom det visar omtanke me ninte blir för pretentiöst. (Så där pretto att man som gäst behöver stå med ett stelt leende och tacka för en present som man aldrig kommer att använda utan mest är en egokick för givaren.)

Okej, måste dock erkänna - vilket egentligen går emot mitt inlägg - att cigarrer/örhängen faktiskt också var en bra present.

• jennyfer

CeciliaT, om dun ite verkligen känner att du vill ge presenter så tycker jag att du ska låta bli. Att leta upp billiga saker bara för att "alla andra" riskerar att bli krystat. Om du absolut känner att du vill ge något så satsa på lite godis. Alladins chokladhjärtan (om de inte riskerar att smälta) eller kanske lite mintkulor i en organzapåse?

CeciliaT skrev 2008-04-08 16:40:13 följande:
    Ger alla sina gäster en present? Ibland när jag läser på forumet känns det så, men är det verkligen så?Och vad ger ni? Tips på billiga saker att ge bort önskas!
Svar på tråden Presenter till gästerna