Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

Överraskningsbröllop vid dop

Jag har jobbat på ett dop en gång när föräldrarna skulle överrasknings gifta sig. Det blev kaos. Brudens systrar grät för att hon inte hade ngn bröllopsklänning och för attdom inte fick veta ngt tidigare.
    Senare blev de lite osams för att den ena systern hade lovat att vara barnvakt åt brudparets barn på kvällen, hon vissteju inte att de skulle gå ut o fira. Så hon blev jättebesviken.

Jag tror iaf att det kan vara jättehäftigt med ett överaskningsbröllop bara man har tänkt igenom det. Kanske inte är så smart att be ens syster vara barnvakt om man har tänkt att gå ut o fira med resten av familljen!

Lycka till!!

• matildaochniklas

Jag tycker att ni har tänkt på ett kanonbra sätt! Det kommer att bli en toppendag!

• matildaochniklas

Låter ju jättebra!

Det jag var med om var ju att brudparet skulle ju gå ut på kvällen och äta och festa med familj och vänner. De hade bett systern innan att vara barnvakt på kvällen. (systern var den enda som också hade barn)
    Det är ju inte så konstigt då att hon blev ledsen!

Trollmamman skrev 2008-04-09 11:51:29 följande:
    Barnvakt ska vi inte ha, möjligen om farmor är lite "vakt" på kvällen.Hon lägger sig tidigare än vi andra oftast så då kanske hon kan sova med barnen.
Svar på tråden Överraskningsbröllop vid dop