Inlägg från: ollesmamma |Visa alla inlägg
  • ollesmamma

Karlstadbrudar!!

söveränt!! :) påtal om nya lokaler så var vi jusst på husvisining.... o självklart är ju huset jätte fint, hemtrevligt o bara kanon...så nu sitter men här med världens beslutsångest! gaaah.... inflyttning 30/6...två dar efter bröllopet....hahah som man inte är totalstressad ändå... jaja vi får se hur det blir, va rätt många på visningen så de kanske blir tokdyrt...

• ollesmamma

i skåre..... torpgatan

• ollesmamma

jasså där ser man :) ja huset va jätte fint...fast kanske lite litet..... va bara tre sovrum....o vi har ju ett barn redan o planer på både ett o två till så de känns som att de kanske blir trångt fort.... ja vet inte...e skitsvårt! finns ju så många fina hus... men tycker om skåre o skulle gärna bo där...e uppväxt på hultsberg själv o e ju ett liknande område

• ollesmamma

e lite nyfiken..är det någon mer av er som ska till alsterskyrka på lördag...på kärlekstemat på kvällen alltså...?? har så dåligt minne så jag minns inte vart ni alla gifter er :)

• ollesmamma

080705: wiiiiiiih snart är det dax....nervigt nu kan jag tänka mig.... pirrar i min mage åt er oxå, håller tummarna för att allt går bra för er imorgon!!

kärlekstemat i alsterskyrka börjar kl 18:00.... alla som ska gifta sig där under sommaren har fått en inbjudan med posten.... dom komemr o spela bröllopsmacher, sånger o musik , läsa texter o dikter som passar till bröllop

träffade vår vigselförättare idag och bokade in en tid för vigselsamtal på torsdag....weeeee helt plöstsligt kändes allt mycke mer verkligt och på riktigt...nästan lite läskigt :) på ett bra sätt alltså

• ollesmamma

080705: grattis!!! låter som ni haft en underbar dag trots väder.... fick verkligen fjärilar i magen i lördaskväll när vi var på kärlekskonserten i alsterskyrka o såg rosbladen o riset på trappen :) visste ju att ni gift er den dan....jag o smabon va tvugna att hoppa rund där lite i riset för o liksom känna på stämningen :) längtar everkligen efter vår dag nu.
    vilken frisör va ni hos? o vilken catering firma??

• ollesmamma

KajsaS: låter som en perfekt möhippa!! som sagt kul att ni mötte upp grabbarna sen. e själv väldigt nyfiken på vad jag kommer bli utsatt för, det tisslas o tasslas en hel del..

Snitte: gud va skönt att de ordnade sig med kyrkan!! förstår dig helt..e ju inte så kul med massa byggställningar på korten

• ollesmamma

kajsa s: är det bara 2 veckor kvar för er?? weeeee va spännande.... dock skulle ju jag ha varit ett nervvrak över att inte ha haft min klänning än... men skönt att du tar det med ro..

vi ska iväg på vigselsamtal ikväll vi...spännande....e nu det börjar kännas att det är på riktigt :) skickade in hindersprövning o namnbyte här om dagen oxå hihi

• ollesmamma

Mirri: jo det gick jättebra!! han tyckte att sololåtarna vi valt va jättefina, han gick oxå med på alla ändringar som vi ville göra i texterna och så... så det känns jättre bra... fick en massa tips på olika psalmer så nu ska vi fundera lite...för det har vi inte riktigt bestämt än...

weeee känders verkligen att de va på riktigt när vi satt där o gick igenom "tager du denna..." hihi längtar sååå

• ollesmamma

va suveränt med en VF som bekant! då kan man ju verkligen bolla ideer.. vi e väl iofs rätt bekanta med vår präst oxå han har vigt mina föräldrar, döpt mig o min bror och även döpt min o sambons son..så han kändes som ett naturligt val....han och pappa brukar dessutom va ute o leka militärer i skogen ihop... han e rätt avslappnad med mycket humor..så de blir säkert bra

dock insåg vi igår att vi nog får räkna med honom oxå på festen... hahaha han e så skön... vet inte hur vi kom o prata på det... men först fråga ahn en massa om destlokal o mat o så... sen prata vi på att vi tänkte byta tid på vigseln..från 15 till 16 o undra om de va ok med honom...varpå vi får svaret: jajemän..jag har ju inte bokat in nåt mer den dan, för efter bröllopet e de ju fest o kalas som gäller..o sånt e ju aldrig fel...hahaha vi hade väl funderat på att bjuda honom ändå eftersom hen e vän till familjen...men nu va vi ju i princip tvugna...:) för vad säger man annars? hihi jaja festa kan han de vet jag, mötte han på findlandsbåten en gång :) så de blir nog knappast stelt o tråkigt i alla fall

Svar på tråden Karlstadbrudar!!