Inlägg från: GME76 080802 |Visa alla inlägg
  • GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Japp, såå kul!

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-04-27 21:42:14 följande:

Hej tjejer!!Imorgon är det tårtprovning som gäller:) Vad duktiga ni har vart med alla era bröllopsbestyr.. Själv sitter jag fast med att sy in mina tärnklänningar. Jag blir tokig:(
  • GME76   080802

Ååååh det var ju såå kul att baka tårta!! Min blev inte alls snygg för jag blandade hej vilt för att testa olika grejer . Men nästa gång ska jag ha en idé färdig och köpa det jag behöver.
    Och sambon tyckte faktiskt den var jättesnygg och förstod inte alls hur jag kunnat göra så fina blommor så själva detaljerna var ganska lätta med rätt redskap.
    Jag rekommenderar verkligen att gå en kurs. Skitkul!!

• GME76   080802

Snitte tog en massa kort så hon lägger nog in några om ni ber snällt .

• GME76   080802

LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• GME76   080802

Hej o välkommen !
    Jag gifter mig borgerligt och har festen i Forshaga Folkets Park. Vi kommer ha buffé från Capiscum och egengjord efterrättsbuffé + jordsgubbstårta fr cateringfirman.

Ni då?

brud 20080705 skrev 2008-04-30 23:03:41 följande:

Hej!jag ska gifta mig 5 juli i Domkyrkan!var gifter ni er?och var ska ni ha festen?hur gör ni med maten?
  • GME76   080802

Låter ju hur bra som helst. Har varit på dopfika i den lokalen en gång.
    Håller med Snitte, GOTT med jordgubbstårta.

brud 20080705 skrev 2008-05-01 22:51:05 följande:

Hej!vi blir 30 personer bara de närmaste och så ska vi vara i den lokalen som Domkyrkan har.Litte tråkig lokal kanske men det är svårt att få tag på någon bra!vi ska ha buffe som vi fixar själva.Lax,kyckling,fläskfile,sallader mm och så ska vi beställa jordgubbstårta från Cafe Royal!
  • GME76   080802

Vilka lustiga människor. Man kan väl inte bara tro att man kan ta med sig vem som helst så där. Tittat för mkt på amerikansk film kanske, där verkar man kunna hänga på vilken bröllopsfest som helst .

• GME76   080802

Mirri:
    Ja om man kollar på film så verkar det så, men det kanske inte är så om man frågar amerikanare . Kul kompis du har .

Vi2alltid:
    Självklart ska du hänga här. Det är flera som inte ska gifta sig i Karlstad men som bor här .

• GME76   080802

Härligt Kajsa!! Grattis och åååh va man blir ännu mer sugen på att gifta sig . Vart hade ni festen?

• GME76   080802

Capiscum ska vi ha, har bara hört gott om dom. Däremot gör dom inte gärna kallskuret med potatissallad men dom har en italiensk buffé som ser jättegod ut.

Pearldrop skrev 2008-05-06 22:07:59 följande:
    Jag kolade nyss upp capiscum på eniro.. de låter bra!Nej vi vill inte ha i kvarnen eftersom de har alkoholrättigheter, vi vill ha vår egen alkohol.. så de finns en "LA'A" som den heter, en lada.. men de beror på hur den ser ut inuti.. vi har itne checkat läget där än..anledning till vi vill ha catering är att vi inte vill ta reda på nån disk *ler* och det verkar helt enkelt lättast, även om man kan tjäna några kronor på att göra det själv så tror jag det kan vara skönt att släppa den biten till några andra.. min m2b är ju kock, men ändå, jag tror han vill kunna slappna av mer o de gör han nog om nåra andra har hand om det..
Svar på tråden Karlstadbrudar!!