• KajsaS

Karlstadbrudar!!

Fiafis: Ja det är så spännande. Vi ska ha www.catharinagrahn.com/ Hon verkar bra

Pratade för en stund sen med cateringen och gjorde bort mig totalt. Var allmänt vimsig. Men sambon frå ringa nu eftersom han har alla papper på jobbet. Lät nog lite osammanhängande när cateringsnubben ringde å jag hade INGA papper framför mig.
    Gulp!! Hoppas han inte tror jag är helt knäpp

• KajsaS

Nightingale: Naglar - Beautycenter, eller vad det heter det som ligger där Knastret låg/ligger. Suzie Picant. Pyramidsol, Skönhetscenter på Bergvik. Ja det finns säkert fler.
    Frisörer: Det finns ett ENORMT utbud, men de jag har hört gott om är Soda, Aqua, Moda, Nova, Clipodrom, SJälvfallet. Ja det är bara att välja å vraka. Har du ingen "egen" frisör du brukar gå till?

• KajsaS

Nightingale: 2200 lät lite mastigt. Där jag ska göra frisyren tar de 750:-/h för bruduppsättning och 450kr för smink. Fast det är klart ingår smink så är det juh normalpris kom jag på nu
    Hör med henne.

• KajsaS

Jag menade FreeSun, men skrev Pyramidsol där uppe på naglarna. Uh va jag skäms

Ollesmamma: Jag ska göra min frisyr på Clipodrom. Jag läste bara prislistan när ajg klippte mig i lördags, hade glömt att fråga om priset. JAg är FÖR vimsig nu känner jag.

Mirri: Hmmm....kolla på Eniro om du får upp nåt å sen får du sätta dig å ringa runt. Jag har aldrig hört nån som klippt sig i Sunne, kan kanske bero på att jag inte känner nån som bor i sunne .....tror jag

• KajsaS

Mirr: Hon heter Åsa Gräsberg tror jag. Ja jag kände mig lite orolig när hon inte ens visste vad det var för låt....

Jag är oxå nyfiken på hur tårtbaket gick. Bilder!! Smakupplevelser!!

• KajsaS

Nu är klänningarna hämtade!! Burdklänningen var så fin att jag höll på att dö i butiken. Belv även intervjuad av RAdio VÄrmland som ska ha ett bröllopsspecial nästa vekca. Lokal-kändis

Fiafis: Vi får betala 2800:- för fotograferingen och får 50 färg och 50 svartvita högupplösta bilder. Bra pris tycker jag

• KajsaS

Om jag inte är inne här ngt mer innan lördag, så vill jag bara tacka för alla tips å trix jag ha fått av er.
    Nu ska jag packa mig hemåt och hämta porslinet.

Ha en underbar helg och valborg!

Många kramar Kajsa

• KajsaS

Så var man gift!! SKa knapa ihop hela dagen å lägga in den. Men just nu orkar jag inte Det var en mycket underbar dag och allt va så lyckat och trevlig.
    Som sagt jag berättar mer senare i veckan!!

• KajsaS

HÄr kommer min stora dag i text. Svårt att beskriva all underbart

Vi har haft en underbar dag! Den mest roliga, nervös och händelserika dag i mitt liv.

Dagen började kl0630 med att A sjöng imsevimse spindel för oss. Älskade unge.
    Då steg vi upp hela lilla familjen för att fixa frukost.
    Jag sadlade på hunden och tog en morgonpromenad. Vädret som mötte mig när jag klev ut var inte det väder jag önskade mig på vår bröllopsdag. =(
    Efter frukost fortsatte vi med att åka till mitt jobb och hämta lite skivor som vi skulle ha som mellan musik när bandet hade paus.
    Fick lite bråttom nu. Packade min väska inför hotellnatten och slängde mig i duschen.
    Kl 10 hämtade mamma mig och körde mig ch klänningen till frisören.
    DÄr dukade hon upp massa smaskiga nötter och godis och Loka. Nerverna satt då på utsidan...
    Hon fixade och trixade med frisyren som blev så mycket Kajsa det kunde bli. =)
    Efter detta tog tjejen som skulle sminka mig över och började sin extreme make-over ;) Resultatet var underbart.
    Två av mina tärnor mötte upp mig på salongen och hjälpte mig att klä på mig.
    Kl 1330 kom min underbara pappa och hämtade mig och mina tärnor på salongen.
    När tärna S säger till pappa "visst är hon vacker" då hör jag bara pappa snyfta fram "Hon är så vacker" då bröt jag ihop.....Min pappa gråta?! Känns välidgt främmande.
    Efter detta åker vi till kran och smyger in på sidan så ingen ska se oss, misslyckades noog tyvärr.
    Nervös som ett as springer jag på toa stup i kvareten de 10min vi väntar.
    När musiken börjar spela blir jag så nervös så jag rycker tärna M i klänningen å säger, "Vi stannar kvar här" " Nej skärp dig nu, musiken spelar" svara hon å skrattar.
    Med e sammanbiten min går jag in i kyrkan å ser alla våra underbara vänner och släkt stå där.
    Vigselakten gick bra, jag svimmade inte, Alvin satt som ett ljus i faster A´s knä och jag sa Ja! vid rätt tillfälle =)

Efter vigeseln var det bubbelblåsning och gratulationer utanför kyrkan innan alla begav sig till festlokalen och i fotograferades.
    Kom till festen runt 1615 och då skålade vi alla i bubbel.
    Toastmastern tutade i tutan och vi satte oss till bords och avnjt en underbar middag.
    Många fina tal, roliga sånger och mycket skratt.
    Toasmasterna skötte sig bra, pappa höll nere sitt tal och gjorde klart att han bara lånade ut mig till Tomas ;)
    Efter detta var de dags för bandet att kliva på. Efter lite ommöblering av lokalen så satte de igång att spela "vår" sång "Happy together" *JAg var så lycklig. Bandet hade även dom en present till oss. "You look wonderful tonight" spelade de för oss.Jag blev så glad så jag grät en svätt till.
    Undrar hur många tårar man har egentligen?!?!

Kvällen flöt på alla hade jätte trevligt. En salig blandning av släkt och vänner, alla såg ut att trivas bra.

När klockan drog sig mot 2 kände vi att det var dags för oss att dra till vår svit på Elitehotellet.
    Sagt och gjord så promenerade vi till hotellet. Vi badade och pratade tills ingen av oss orkade hålla ögonen öppna och somnade gott, för att vakna upp till frukost på rummet.

Det var en kväll som vi alltid kommer att minnas.

• KajsaS

Kort kommer. Har inte haft tid och ladda ur kameran än Det var ite jobb efter bröllopet oxå

• KajsaS

Mirri: DAgen var så underbar. Mitt råd är: ta dagens om den kommer stressa inte och bli inte besviken om allt inte går precis som man tänkt sig!

• KajsaS

Hej alla brudar. Är inne å kollar till er, hoppas ni mår bra.

Ollesmamma: Läste att du tappat lusten för bröllopet. Förstr hur du känner. är det var 3v kvar till vårt var jag så less och trött så jag satt bara å grinade och ville avblåsa allt. Men det blir bäre ska du se. Juh närmre det kommer så kommer allt falla på plats. Ta några dagar "ledigt" från bröllopet så kommer du känna dig lite bättre iallafall. Och var inte rädd för at be om hjälp!

Ska försöka lägga inte lite bilder från vårt bröllop under helgen så ni få se hur vi hade det

• KajsaS

Det där med transport kändes lite överskattat för oss, för vi skulle från Alsterskryka in till en lokal i centrala k-d. Min underbara pappa skjutsade oss i sin stora Mercedes och det dög bara fint.

• KajsaS

brud 20080705: Tack för grattiset!! Vi var i en privat lokal för en förening min pappa är med i. Vi hade catering från Ditt matställe och serveringspersonal därifrån oxå. Kanon bra!!
    Vi bor i villa på Norrstrand

• KajsaS

Nu har jag, bättre sent än aldrig, varit inne i Snittes galleri och kollat på era tårtor. Vilka artister ni är!! Aldrig funderat på att sadla om till konditor nån av er?? Kanon fina och säkert super mumsiga! KRam till er alla!

• KajsaS

Vi2alltid: JAg tycker REsia på Bergvik har jättebra service.

• KajsaS

Vi2alltid: Vi bokar alla våra resor där, och än *peppar peppar* har inget gått fel och det har blivit några resor genom åren

Svar på tråden Karlstadbrudar!!