Inlägg från: Nightingale |Visa alla inlägg
  • Nightingale

Karlstadbrudar!!

Hej tjejer, har varit lite anonym här på sistone... Mkt jobb på g. Jag har längtat efter min lilla kotte något så fruktansvärt, så nu blir det aldrig mer 4 jobbpass på samma vecka. Räcker definitivt med 1-2. Men det blir så här ibland. ALla ville att jag skulle skolas in samtidigt...

Nuuuu måste vi börja ta tag i detta med bröllop igen.. Denna vecka SKA naglar bokas och helst solist eller violinist. Att det ska vara så trögt??

Ska även börja med gästpresentationen, strunt samma att inte alla osat än, det kommer att ta tid att komma på fyndigheter om alla ändå.

SKa börja pyssla servettringar och kanske även festprogram, om jag får tummen ur och kommer iväg till lilla pappersbutiken för att shoppa papper, GME kansek kan sparka mig i baken??!!!??

• Nightingale

Mirri: Ja, gärna ner på foten, eller bakom fotknölen. Jag ska lägga upp ett foto i galleriet när den är klar, lovar. Shit, det är ju på TISDAG!!! 3 timmars smärta! hehe...

Nej jag och GME jobbar inte på samma jobb.
    Jag är för närvarande mammaledig sjuksköterska. Jobbar helst inom hemsjukvård, men även extra på en avdelning+mottagning på CSK.

Men jag skulle nog hellre jobba med ekonomi om jag fick byta, men jag vet inte om jag är beredd att ta den ekonomiska smällen som det blir att plugga. Sen när sambon får jobb kanske, just nu pluggar han (utan lån) och jag som är f-ledig har det inte så fett.... Usch. Väldans trist.

Pearldrop: ska du vara i f-haga eller k-d hemtjänst? Om du ska vara i k-d så ses vi kanske i sommar!

• Nightingale

Det verkar vara många i tråden som inte ska köra på det traditionella, vilket jag kommer att göra.

MEN jag, VE OCH FASA ska varken ha tärna eller slöja För många här på BT är det höjden av otraditionellt

Åh jag bara skriver och babblar här inne nu på morgonen, är SÅ nervös för tatueringen idag. Orkar jag 3 tim???? Nåja, jag födde ju barn för inte så längesen, det tog 4 tim, tatuera sig lär ju inte vara värre. Det var så längesen jag gjorde det sist så jag minns inte hur det var riktigt...

Igår hämtade min sambo sin kostym! SÅ snygg var den, den såg ut såhär, men byt ut pastrongen mot en grå och kostymen mot en mörkgrå istället. Västen är dock exakt lika:

www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp

• Nightingale

Nu finns bild på min nya tatuering i galleriet, för dem som är intresserade! Vi pratade ju tatueringar för några inlägg sen! Jag blev väldigt nöjd, speciellt hur han lyckades väva in mina gamla kinatecken!

• Nightingale

Jag har gjort tatueringen på exclusive tattos, Bics gjorde den. Både efter stencil och frinhand.

Jo, lättare än att föda barn, men natten har inte varit rolig, fy fan... känns som jag haft en stor brännskada på benet. har inte sovit mkt.

Fotograf: Min kompis Katrin Moström på www.trollbyran.se.

• Nightingale

Japp, det är det på Ö.Torgg.

• Nightingale

Sockerbollen: Japp, Västra Ämtervik, till vänster där borta, hehe, jaaaa jag kan inte förklara. Katrin är en jättebra kompis och fd kollega till mig.

Snitte: Skoj att du gillade min tatuering, jag trodde inte att du var typen som gillade tatueringar!

Nu är det helg tjejer, skönt va!!!! Nästa helg har vi dop vid sommarstugan! Jätteskoj ska det bli! Men ganska mkt planering inför det oxå, ska bli skönt att det blir gjort, bara tackkorten att fundera på. Men det är bara 7 st som ska göras så det lär ju gå fort!!

Ha en skön helg i solen tjejer!

• Nightingale

Här var det lugnt! är alla ute i solen??

Nu ska jag duka fram en god pastasallad med mozarella, soltorkade tomater, ruccola, pesto och massa andra goda gottigheter!
    Ska även duka fram vin och något gott till efterrätt.
    Mina kära blivande make (konstigt att skriva så) kommer snart hem från jobbet och är säkert hungrig!

Ha en bra lördagkväll tjejer!

• Nightingale

Fiafis: Jag valde oxå mellan en kompis och en riktig frisör, har kommit fram till att det är värt att en dag i sitt liv bekosta en frisör. Mina lockar skulle aldrig hålla om jag gjorde frisyren själv och jag vill vara vacker HELA natten!

• Nightingale

Idag har jag bokat naglar! 890kr är det dyrt? på beautycenter på ö.torggatan?

• Nightingale

jag ska ha det där sista.... så då kostar det väl det då!

• Nightingale

Den ringen var verkligen hur snygg som helst!!

• Nightingale

Hej hej! Vår OSA har oxå gått ut igår, 3 par har inte svarat, de är jag lite besviken på. 1 person är ursäktad, då han pluggar till läkare och har en 30 poängs-tenta denna vecka. Honom ska vi ringa till imorrn!

Rätt ok ändå! 2 st har tackat nej.

• Nightingale

Ja, man vill ju ha svart på vitt om de kommer eller inte!!

• Nightingale

Snitte: 2000kr för färja och bensin???

3000kr har vi räknat på.

Fråga 1: Vad har ni för bil?
    Fråga 2: Vilken väg åkte ni? Bro? 2 färjor, 1 färja?

Fattar inte hur ni fick ner priset med en 1000-lapp?

Handlar ni på bordershop eller Calles? Vi ska åka till Calles.

• Nightingale

Ah diesel ja..
    Jag hade en diesel förut, fattar inte varför jag bytte

Nåja, erik och ett par kompisar hyr en minibuss och åker den 24 juli. Det kommer att gå på 2000kr/person, men då kan de handla hru mkt de vill i princip.

• Nightingale

Lycka till Snitte! Häftigt att det redan är dags, här börjar jag bli nervös redan, mindre än 5v kvar nu..... huvva!

• Nightingale

Jag måste oxå sy om min klänning lite, svärmor skulle göra det, men hon har brutit armen på 3 ställen (!) så det går ju inte och jag vågar inte göra det själv. Tråkig utgift som jag inte räknat med

• Nightingale

Kari Wass alltså, funderar på att boka en sömmerska preliminärt. Ifall jag inte går i klänningen. Känner noll motivation att gå ner mer i vikt nu...

ca 2 kg kvar bara, men är faktiskt inte säker på att jag fixar det ens!

• Nightingale

Nu ska jag till Kari Wazz imorgon. Det var snabba ryck!! Hoppas det inte blir för dyrt!

Svar på tråden Karlstadbrudar!!