• Mirri

Karlstadbrudar!!

stbm: Helt ok att vara tjurig tycker jag. Och jag tycker också man kan placera par vid samma bord i alla fall. Det kommer vi göra på vårt bröllop. Särskilt om de, som vissa av de respektiven som kommer, inte känner så många andra. Jobbigt att m2b ska åka Ni får se till att hitta tid för något riktigt mysigt innan dess.

• Mirri

KajsaS: Igen, grattis grattis grattis!!!!! Väntar ivrigt på att höra allt *såå nyfiken*

Fiafis: jga är inte på jobbet ännu så jag kan bidra med mailadressen
    Katrin Moström
    Fotograf, originalare & spelgalen
    katrin@trollbyran.se
    0735-42 58 36

Långserud: Älskar Dömle, som Pearldrop föreslog, men som sagt det är inget spa eller så... Ska fundera lite till. Hur långt bort är för långt och vilken prisklass ska det ligga i?

• Mirri

Snitte: Vi ska inte ha något äktenskapsförord men vi har ingen egendom i släkten eller så om man inte räknar svärfars kossor

KajsaS: Ni verkar haft en underbar dag. Härligt! Några råd till oss som har vår kvar?

Pearldrop: Borgvik är ju jätte fint! Bra val

• Mirri

v2alltid: Hihi! Hittade också den tidningen när jag var ute och letade klänning med min tärna. Nice med lite lokal reklam ändå... Det har man ju lite större nytta av. Erik Rynefors är ju med och gör reklam för sin nya musikfirma och han är ju ett kännt ansikte för många i vämland i alla fall.

Night: Förståligt att vilja hålla hus i släkten och ganska vanligt. Stämmer det att ett arv är ens eget och inte tillfaller äkta makar som par? Jag tänker på min barndomsgård och så som mor och far bor på nu men om de skulle gå bort och vi sedan skilja oss, hur funkar det då med gården? Gemensam eller min? Någon som vet?

Therii: Välkommen! Jag antar att du och Pearl känner varandra redan Var, när, hur blir bröllopet av?

Snitte: Men, hallå! Här trodde jag du skulle baka tårta själv Skönt att du hittat och bokat tårta i alla fall. Jag antar du provar nästa torsdag eller?

Av kvällens inlägg lär vi oss att man inte ska underskatta Glitter Kul att ni hittat smycken ni gillar! Jag kör på "something old" temat

• Mirri

Snitte: Yey!! Tårtbilder!! Så avundsjuk att jag inte kunde vara med...

GME: Vad snackar du om!? Våddå genomtänkt? Tårtorna blev ju jätte snygga ju! Vilka kreationer ni presterade tjejer! De ser ju jätte proffsiga ut! Klippt, sotat och glittrat bilder till häftet låter riktigt proffsigt det också Lite memory-smuts är bara charmigt. Då syns det att de är hemmagjorda

Pearldrop: Ringen är verkligen jätte fin. Snyggt med rankan i mitten liksom.

• Mirri

Pearl: Då är det ju extra kul att ett av de få man fastnar för är just sin vigselring som man ska ha på sig jämt. Andra kan man ju byta liksom om man tröttnar menar jag... Min är super enkel just för att jag inte ska tröttna för det gör jag jätte lätt. Stor, tung och rundad med bara en enda liten sten i.

• Mirri

brud 20080705: Nolby tror jag det heter som ligger på Kroppkärr. Kostar inte så mycket i hyra tror jag och möjlighet att gå ut. Inte jätte mysiga omgivningar tror jag men helt ok. Då är det catering och egen dryck som gäller.

Vad gäller fotograf gillar jag conny på ateljé 13. Han är bra men jag vet inte vad han tar för att fotografera bröllop.

• Mirri

nujädrar: Välkomen hit! Har tyvärr inga band att rekomendera men önskar all lycka till!

Ollesmamma: Kul med ringen men tråkigt att tappa sugen! Finns det något vi kan hjälpa dig med? Tveka inte att fråga

Snitte: Gud så duktig du är som syr! Skulle aldrig falla mig in att ens försöka

• Mirri

Ojoj! Här diskuteras det viktigheter märker jag, sommarvädret Här kommer mitt inlägg i debatten: Soligt och vackern men kall vind på krp men sitter man i lä kan man ändå lyckas få lite färg

Vad gäller bil... är man konsig om man inte bryr sig. Tänkte åka typ toyota... Varken jag eller m2b bryr oss om bilar... alls! Så varför lägga pengar, tid och energi för att hitta något vi inte bryr oss om? Vi funderade på tåg, eller båt kanske. Häst och vagn blir för långt men fryksdalsbanan mellan lysvik och Rottneros vore kul. Vad tror ni? Svårt att passa tågtiden bara men kul att stå och vänta vid stationen iklädda kostym och brudklänning Vi åkte ju den där turen mellan varandra hur många gånger som helst i början av vårt förhållande

• Mirri

GME: Ja, eller hur? Men jag ska se om det alls går med tågtider och allt sånt... Merresor har inte jätte många turer på lördagar under sommaren.

Svar på tråden Karlstadbrudar!!