Inlägg från: GME76 080802 |Visa alla inlägg
  • GME76   080802

Karlstadbrudar!!

Lycka till på lördag !!

ollesmamma skrev 2008-06-25 00:04:18 följande:
    weeeeeee äntligen är ALLT klart!!!! vi gifter oss på lördag o alla förberedelser är nu klara...la sista handen vid festprogrammen precis.... de enda vi har kvar nu är genrep med prällen imorgon åsså ska vi ju duka lokalen på fredag.... annars återstår nu bara att ta de lugnt o försöka njuta, ska försöka hinna sola imorgon oxå... brännan försvann snappt i detta eviga regnande.... suck...
  • GME76   080802

Spännande, Fiafis .

Nu är Tysklands-trippen avklarad. Så jäkla smidigt. Tog ett dygn, shoppade alkohol och sparade flera tusen. Proffsigt bussfolk och veteranershoppare på bussen som gav oss bra tips.
    Jag rekommenderar verkligen detta om man ska köpa mkt. Så nu har vi äntligen ett ganska välfyllt barskåp också. Det hade vi aldrig köpt i Sverige, det blir ju löjligt dyrt.
    En bock på listan till avklarad .

• GME76   080802

2000 kan inte stämma. Det är 180 mil t o r så endast bensinen skulle gå på ca 2500:- (men de kanske har etanol visserligen). Färjorna kostar runt 1000:- också har jag för mig. Och man måste akta övervikten på det man handlar så man inte åker på böter i tullen. Men det kanske är räknat per person om dom är fler som åker?

Bussen kostade 1350 för mig men dom har precis höjt så jag tror det kostar 1400 nu. Då fick jag köpa med 250kg. Har inte hunnit jämföra med systemet ännu men tippar på att jag sparat i a f 3000:-. Återkommer med rapport .

Det sköna med bussen var helt klart att jag och min kompis slapp köra bil, kunde sitta o prata o ta det lugnt och att det sköttes så smidigt av busschaufförerna. Så trots mitt totala motstånd mot bussen för några månader så har jag helt kapitulerat och kommer absolut göra om det (om ca 100 år när spriten tagit slut ).

Fiafis skrev 2008-07-01 07:34:04 följande:
    Tyckte inte heller det lät farligt? Funderar på om man ska ta bil eller buss...GME: Vad kostade resan för dig?
  • GME76   080802

Simbra köpte jag ifrån, fast jag åkte dit och handlade. Tycker det är alldeles för svårt att se färger och material på nätet.
    Men dom var väldigt bra där.

Vi2alltid skrev 2008-07-01 11:20:28 följande:
    Mirri skrev 2008-07-01 07:27:37 följande:
    Hmm... jag har hittat ett tyg hos Tyghandlarn som kallas sidencrepe som jag blev alldeles kär i, men det fanns inte tillräckligt på rullen. De där affärerna i sthlm, har de nån hemsida eller så? Eller får jag ringa istället?
  • GME76   080802

Ngn här inne som gifte sig i Alsters Kyrka i lördags?

• GME76   080802

Snitte: va gött att det blev så billigt. Diesel är bra, synd att den är så dyr nu bara. Vi handlade nog på samma ställe för det låg ca 20min från färjan och Fleggard o Calles låg grannar. Visst blev man som ett barn i en godisaffär .

Jag har hämtat min klänning idag och den är såå fin. Jag är jättenöjd. Stor eloge till Kari Wazz.

• GME76   080802

Ja, lycka till. Hoppas allt blir som tänkt er and then some !!!

• GME76   080802

Jag sydde upp min hos Kari Wazz på marieberg. Är jättenöjd .

• GME76   080802

Alltså, hon sydde hela min klänning .

• GME76   080802

Åh, Night, vi får hjälpas åt. Har precis kommit ur den svackan. Har också bara 2 kvar.

• GME76   080802

Grattis!!! Och ni var jättefina. Klart weddingplannern fixat det perfekta vädret till sitt bröllop. Hade du trott ngt annat .

• GME76   080802

Åh smart idé .

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-07-07 23:38:03 följande:

Hehe nja... liiiite nervös var jag ju allt hade fixat söta paraplyer för säkerhetsskull hihi Det bästa... eller ja det var ju såklart att vi sa ja och så men utöver det ...... så var det att vi hade ett "fegisbås" efter middagen och vid tårtan så informerar vår toastmadame att det finns ett fegisbås för alla som inte vågade tala på middagen... HIHIHI vad KUL det var att se de hälsningarna sen! Rekomenderas varmt!!
Svar på tråden Karlstadbrudar!!