Pumpkin
gick jättebra
Det gick ej få tulpan o hyacint om jag inte vill betala en hel del extra
Men istället för hyacint har vi gjort en ranordning på vilka blommor jag vill ha istället.
1. Vit pion
2. Vit luktärt i en "klump lixom"
3. Vit hortensia
I övrigt i buketten blir det rosa Heaven-rosor, lime- och ljusrosa rosor, vita orkidéer (istället för vita tulpaner), limegröna krysantemum, vit ornithogalum, något limegrönt bladigt typ som bär eller nåt, bara lite, och så en ceriesrosa germini snett uppe på toppen och ev ett par ljusrosa germini oxå.
Kommer bli skitfint
Är sååå nöjd...
Jag hoppas såååå på vita pioner! HOn sa att om det fortsätter vara lite svalare/sämre väder nu ett tag så är det inte alls omjöligt! Även luktärtor kan vara svårt att få tag i men som sagt, allt hänger på vädret! Annars får det bli hortensia.
Om någon glömt hur buketten ser ut så är den här:
www.minhemligabrollops.blogg.se
Anvnamn: Wedding (stort W)
Lösen: 19juli (inget bindestreck)
Den vinrödaktiga orkidéen ska alltså bytas ut mot denna blomma:
anjasbrollops.blogg.se/2008/june/konsultation-hos-florist.html
Den vita tulpanen blir vit orkidée som lixom svävar ovanpå och hyacinterna blir förhoppningsvis vita pioner. I övrigt ska den se ut sådär.
Min bukett, pluss en likadan fast mindre till Alice, coursage till DAniel med rosa ros och vit orkidée och nåt limegrönt m rosa sidenband och silvertråd osv runt + dekorationer (enkla) till 8 bord skulle gå på runt 1.500 så jag är SKITNÖJD.
Helt superduktig florist också, såååå intuitiv och kreativt konstnärlig. Massor av idéer coh fattade precis så det känns TOPPEN