• EnaOline

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

väldigt snygg klänning!

• EnaOline

Anja, tack för tipsen! :) Jag har faktiskt inte bestämt mig än, jag gör så himla goda smörgåstårtor, jag hade tänkt göra dem kvällen innan och dekorera de när de ska ätas..
    Rostbiff var faktiskt ett riktigt bra tips, och att dekorera smörgåstårtor känns kanske inte så kul på ens bröllopsdag! Jag tror nog jag ska följa ditt råd och göra rostbiff o potatisgratäng o flera goda sallader kanske? hrm.. :)

Vad fin hemsida ni hade! Oj vilket fin historia ni har tillsammans, ni verkar vara STARKA! :)
    Får jag fråga dig vad du har för låt som bakgrundsmusik? den var otroligt vacker!

• EnaOline

och förrätt och efterrätt..? alltså ska man göra efterrätt o sen äta tårta också?

• EnaOline

KKC gärna! Intressant att veta vad du betalade!

• EnaOline

det blir ju konstigt! Tårtan ska väl vara efterrätten? :)

• EnaOline

KKC jag tror nog att det är så som du skriver, att de får betalt för klänningen i fraktkostnaden, men som du säger, det blir hur man än vänder och vrider på det billigt...

Vad har ni köpt till era tärnor och marshalkar i gåva?

• EnaOline

pumpkin: hur mycket har ni tänkt lägga ut i gåvor? ska era gäster få någon slags gåva?

• EnaOline

verkligen vacker låt! den måste jag ladda hem!

Och det där med tårta, det har du helt rätt i, det blir för mycket tårta (bröd)
    Anja, angående recept på smörgåstårta så är det hemliga familjerecept, från ganska långt bak i släkten, hemligheten är att tårtan ska helst göras ett dygn innan den ska ätas, dekoreras (samma dag som den ska ätas) och istället för grädde så har jag youghurt och majonäs i.. fantastiskt gott!
    Och sen i dekorationen, så brukar jag ha färsk persilja eller dill runt hela tårtan, hmm svårt att förklara, runt kanterna alltså, då behöver den inte vara helt perfekt, för man döljer kanterna med dillen/ persiljan.... namnam.. ;)

• EnaOline

när jag gör röran, då brukar jag även där ha youghurt o majonäs, sen brukar jag ha olika ingredienser... det beror helt och hållet på vad du vill ha för smak? allt från tomat, rödlök, kokt ägg, samt räkor eller lax till annats smarr... ;) du kan byta ut laxen eller räkorna mot, salami, kokt skinka, rökt skinka, ja det du tycker är gott! hihi sen kan man ha rom i röran också..

åå jag blev så sugen!

det som jag tycker är gott med att ha youghurt är att det blir lite lite syrlig smak, vilket jag tycker är helt fantastiskt gott till smörgåstårta, o den blir inte lika maffig att äta som med grädde, när man äter med grädde, så blir man nästan lite äcklad efteråt.. (min åsikt) :)

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.