Alltså jag har varit o gjort alla sådana där tester och vet om att mitt BMI ligger lågt. Men vad göra när jag äter?? Jag äter Frukost (inte alltid, men försöker tvinga i mig, mår så illa på morgonen), frukt eller smörgås på fm. på jobbet, lunch, sedan ngt mellanmål på em. och alltid lagad middag hemma på kvällen. Och jag äter en helt vanlig normalstor protion. Äter också vitamintilskott och har flytande järntillskott...
Plus att jag även ibland äter onytggheter som pizza, hamburgare och sådant.
Jag är inte sjuk, det vet jag. Min mamma, moster o mormor såg exakt lika dana ut när dom var yngre... supertunna och alla gnällde på att dom var underviktiga. Läkarna säger att jag är väl helt enkelt bara byggd såhär. Har även testat min ämnesomsätting och det är inget fel.
Så oroa dig inte Anja, jag är ganska medveten om kropp och hälsa.
Att kroppen är som den är beror väl kanske delvis också på att jag idrottat hårt och mkt i 15 år...
Mensen har ju varit som en klocka innan, allt strul med den började en tid efter att mamma blev sjuk. Jag tror (och en gyn.) att det mkt väl kan bero på alla min oror och ängslan för henne... det känns så.