• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • EldHav

Blä, känner mig helt svullen i magen, hoppas nu det är kotte o inte mens som väntar på onsdag

• Englali
    EldHav skrev 2008-06-23 23:21:55 följande:
    Blä, känner mig helt svullen i magen, hoppas nu det är kotte o inte mens som väntar på onsdag
    God morgon tjejer!
    Ledig idag, är på väg till banken för o fixa med huset o räntor o allt... Kul nu när boräntan gått upp!

Eldhav: Det hoppas vi verkligen! Att det är en liten kotte, ni försöker eller?
    Här är vi så överambitiösa så vi har äl-test och igår... då visade det på äl så vi får jobba på

Pumpkin: Skönt att vara klara med allt så långt!

Anne: Vi hoppas att det inte regnar o skulle det göra det, ja då blir ni med 110% säkerhet lyckligt gifta iaf! Och så betyder det ju faktiskt lycka o tur som Pumpkin skrev!

Hej så länge, wish me luck på banken! Att jag kan vara en tuff förhanlare om ränta (säkert... det får A stå för!! )
  • Pumpkin

Godmorgon!

Englali: Lycka till på banken! Se till att få riktigt mycket med på köpet, vi fick t ex lägre ränta och 20% rabatt på alla våra försäkringar. Sånt är trevligt

• KKC

Anja: Man måste inte veta innan men det kan ju vara skönt att ha ett hum om vad det finns att välja på och ni kanske redan nu kan valja bort vissa så har ni färre alternativ att diskutera med prästen sen...

Hittade en jätte bra sida där det står exakt i vilken ordning allt sker i kyrkan, bara att kopiera till vigselprogrammet(och redigera lite förståss) www.vigselringen.com/kyrklig.html

Englali: Hoppas det går jätte bra på banken idag!

Anja: Vad har jag missat? Har du fått ett nytt jobb? eller bara mer tider?

Pumpkin:Det blev en halvalliansring med brillianter i kanalfattning. De som gjorde våra förlovningsringar ska även göra denna ring. KOmmer gå på ca 6000kr. har även beställt ett par pärlörhängen. När jag pratade med min mamma för ett tag sedan så sa hon att hon hade ett pärlhalsband från min mormor som jag gärna fick ha på brölloppet så det ska jag fast det ska kortas av först. så nu är allt klirrat! blir dock inget armband... eller tycker ni att jag borde ha det? eller blir det för mkt kanske?

• Filifjonkan2

god morgon

idag ska jag på anställningsintervju.....

• Pumpkin
    KKC: Ska du ha tiara också? Eller annan dekoration i håret?

Jag är ju av den åsikten att dekoration i håret, örhängen, halsband, armband och en på något sätt dekorerad klänning blir för mkt, så jag tycker gott att du kan köra på utan armband Själv ska jag ha örhängen och armband, men inget halsband.
  • KKC

Nä det blir nog ingen tiara, bara blommor i håret tror jag, eller pärlpins...

• Pumpkin

Jag tror det blir bra med bara halsband och örhängen

Filifjonkan: Lycka till!

• Englali

Tillbaka!!

Det gick fint, inte orolig alls. Våran bankkontakt är en vän till min pappa så jag känner ju honom.
    Ränterabbat fick vi en hel del så den totala månadskostnaden inklusive amortering (och skatteredutionen) blir ca 8500-9000/månad. Helt ok för ett ganska stort o inte alltför gammalt hus.

Jag är LEDIG idag... har hela dagen framför mig att bara njuta. Eller njuta o njuta, har tusen saker som ska göras, men det är bra, så länge jag bara får vara ledig så.

Filifjonkan: Lycka till på anställningsintervjun!

• Pumpkin
    Englali: Skönt att det gick så bra då Och så härligt att vara ledig!
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.