• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali

Pumpkin: Det är ljuvligt! Helst skulle jag vilja hänga här hela dagen, men dt finns SÅ mkt annat som borde göras Men så är det väl alltid. Jobbar du idag eller?

Ja ledighet är underbart.
    Jag är ledig idag, jobbar heldag i morgon, slutar tidigare på torsdag då vi ska på vigselsamtal, jobbar till 12.00 på fredag för sen drar vi till Värmland över helgen. Hem söndag kväll och ledig måndag då vi får huset! Har en mkt angenäm vecka framför mig.

• Pumpkin
    Englali: Japp, jag är på jobbet. Jobbar ju 8-16.45 måndag till fredag. Riktig kontorsnisse Imorgon ska jag smita lite tidigare dock, då kommer moster och ska färga håret på mig
  • Anja 19 juli 2008

Vet ju att jag vill ha 200 och 201 men så har jag letat såååå efter den som Englali just nämnde, visste inte vad den hette. Men Englali! är du säker på att det är 181 för i min psalmbok är det en annan psalm!

ÄLKSAR DEN LÅTEN... en av de vackraste klaraste melodier jag vet. Kan t.om tänka mig att skippa solosång ifall vi har den som psalm, så vacker är den!

• Anja 19 juli 2008

Eldhav

åååhhh spännande, du får hålla uss underrättade

Håller tummarna för kotte då!

• Anja 19 juli 2008

KKC

Nä, inget nytt jobb. Det vanliga, men jag gick på mitt 100%-iga vikariat som jag har över sommaren idag.

• Englali

Pumpkin: Åh tänk om jag kunde få ha dina arbetstider

Anja: Visst är den vacker! Men när jag googlar "Psalm 181" så får jag fram det och den här texten

**Tänk att få vakna**

Tänk att få vakna tidigt en morgon
    Höra ett vårregn sjunga sin sång!
    Jag älskar regnet som väcker jorden
    Tack käre Far för regnet du gav!

Höra en koltrast sjunga sin sång!
    Jag älskar sången koltrasten sjunger
    Tack käre Far för sången du gav!

Se hur vår sol gör allting så skönt
    Jag älskar solen som värmer jorden
    Tack käre Far för solen du gav!

Utan att sakna natten som var
    Jag älskar livet som du har skapat
    Tack käre Far för allt som du gav!

För visst är det väl den du menar??

• Englali

Alltså ni som vet... det här me ägglossning? Nu använde jag en sådan där sticka igen och den visar fortf. på stegring, hur länge kan den visa på det? (testade igår kväll o då visade den också på stegring...) Noll koll

• Anja 19 juli 2008

japp englali

är den jag menar... hmm då kollade jag nog en gammal psalmbok fniss

är absolut den jag menar. Åååhhh så vacker den är! Passar ju egentligen bättre på ett vårbröllop men va sjutton, älskar den! Den är såååå fin!

Snacka om TRÅKIG jag är, haha... 181, 200 och 201 Såååå originellt eller hur

• Pumpkin

Gaah, jag tror jag håller på att tappa rösten! Den känns väldigt ansträngd i alla fall, och det är riktigt jobbigt att prata långa stunder i telefonen Fundersam

Englali: Nå, det är inte alltid positivt. Ibland kan jag sakna oregelbundna arbetstider, att ha sovmorgon vissa dagar och att vara ledig en dag mitt i veckan ibland. Men oftast är det ju skönt att veta när man jobbar och att man alltid är ledig på helger.

• Anja 19 juli 2008

Englali

vet inte hur länge det kan stegra? Men jag antar att man ska pippa på hela tiden medan det stegras, när det börjar sjunka igen så är det ju lixom "to late". Äggen lever ju max ett dygn, oftast inte så länge... tror genomsnittsägget lever ca 12 timmar.

Mina lever dock längre. Med Emil blev jag gravid över ett dygn efter ÄL, men det är så oilka för olika kvinnor. Vissa kvinnors ägg lever bara ett par timmar.

Så kör på... (fast ni skulle väl inte försöka nu? Eller...??)

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.