Han har dumpat mig pga depression
Hej!
Har varit ihop med min pojkvän i snart 1 år och för lite mer än en vecka så gjorde han slut.
Till ämnet hör att när vi träffades (på krogen) så berättade han senare att han varit deprimerad ett tag, eller känt sig nere men när han träffade mig var det en chans för honom att vända blad vilket han gjorde och sa själv att han var mer lycklig än någonsin.
Vi har haft det så fint och bra med vissa små setbacks precis som alla andra. Men när våren nu är här så sa han att han började "må dåligt" igen, psykiskt.
Han blev trött, hade väldigt svårt att sova en hel natt och ingen sexlust alls. Jag som älskar sex och speciellt sex med honom blev väldigt stött och frustrerad på grund av detta. I påskas var det som det började ta slut på allvar.
Han som aldrig hade varit osäker på oss och stöttat mig när jag varit det eftersom det här är mitt första "riktiga" förhållande var nu osäker på oss och kände att ingenting förutom att han ska söka in till Polishögskolan "känns rätt".
Jag bönade och bad och vi kom överens om att ta en liten paus, försöka få det att fungera igen.
Jag blev så sårad och kände att den lilla glipan till mitt innersta som jag enbart öppnat för honom stängdes igen och allt kändes så meningslöst. Han märkte det och gjorde slut med mig trots att jag ville fortsätta.
Usch, det har varit så många kast från det ena till det andra och så många tårar. Han mår så otroligt dåligt just nu och det värsta är att jag tror att allt det här beror på hans vårdepressioner. Han har aldrig fått det bekräftat att det är vad han lider av men jag är nästan helt säker.
Om han nu kommer ur sin depression och vill ha mig tillbaka, ska jag ta honom tillbaka?
Kommer det att fungera mellan oss igen?
Hur kan jag visa att jag stöttar honom och finns här för honom, inte som en flickvän utan just nu främst som en vän?
Jag mår så sjukt dåligt av allt det här. Det är ju honom jag älskar och vill leva med. Jag fick jackpot direkt och vill inte förlora honom för något i hela världen.
Snälla, hjälp mig!