Inlägg från: JohanoCissi |Visa alla inlägg
  • JohanoCissi

Han har dumpat mig pga depression

Du måste finnas där för honom. Jag läste en bok om depressioner som var helt otrolig bra. En fru som blir deprimerad efter många års äktenskap och 2 vuxna barn. Hon släppte alla känslor mot sin familj och kunde inte visa att hon älskade dem och brydde sig om dem. Hon backade helt enkelt från sin familj för hon var så deprimerad. Var inlagd flera gånger. Till slut blev hon bra efter ett par år för all hjälp och stöttning hon hade fått. Så du måste visa för honom att du fnns där och kanske få honom till läkare snart. Att tänka på förhållande nu tror jag inte att du kan utan viktigast är att han får gnistan tillbaka och kan glädjas över allt. Men att du finns där, ringer till honom, kollar hur det är med han, umgås med han så kan det sensre utvecklas till något mer när han mår bättre. Depression är väldigt vanligt men oxå väldigt allvarligt då det kan gå långt. Lycka till!!!

• JohanoCissi

Du måste först o främst se till ditt eget bästa. Att du inte äter eller sover och kanske själv blir deppig hjälper varken honom eller dig själv. Det är ju kanske bra om du själv ska prata med nån och visa för honom att det inte är så farligt.
    Lycka till

Svar på tråden Han har dumpat mig pga depression