Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Juni 2008 Del 4

Jag tog en tupplur med min ring på fingret igår. Fråga mig inte varför men det kändes som ett bra sätt att "bli vän" med den. Nu är den tillbaka i asken och jag ska inte prova den mer, bara titta på den ibland.

Jag funderar på att skippa både gästpresentationer och favors, förresten... det ger mig så mycket ångest att tänka på att få ihop dem att jag inte tror att det är värt det. Man MÅSTE ju faktiskt inte. Tror jag behöver lite träning i att inte vara så himla detaljfixerad som jag är. Det är jättejobbigt för jag kan verkligen låta det gå ut över m2b ibland, inte bara om bröllopet utan allt annat som jag ska genomföra både när det gäller jobb och fritid... Hänger upp mig på småsaker och glömmer helheten. Men jag vill inte att det ska få förstöra den här fina tiden innan bröllopet, meningen är väl att man ska njuta?

• misstrixie

Det sista paret tackade nej, nu har alla iaf OSA:t. Utom en person men jag är 99% säker på att han tycker att han har gjort det, och att han kommer. Ska fråga honom i helgen då vi kommer att träffas, bara för att vara helt och hållet säker.

Har inte haft så bra koll på antal inbjudna och antal OSA fram till nu men slutresultatet verkar bli att 95 av 112 bjudna kommer. Känns inte så illa faktiskt med tanke på att det är många långväga gäster...

pallesj,

Hur går det med allt? Är det mycket kämpigt nu?

• misstrixie

Vi planerar inför Tysklandsresan just nu och hjälp vad svårt det är att räkna ut hur mycket alkohol vi ska köpa... M2b:s pappa tyckte att vi verkar tänka helt uppåt väggarna, han menar att folk inte kommer dricka så mycket "eftersom det är bröllop". Vi resonerar tvärtom! De flesta av våra vänner är partymänniskor som festar mycket när de går ut så man får väl räkna med att de gör det på bröllopsfesten också? Jag vet inte, men man vill ju inte riskera att drickan tar slut... hemska tanke.

Fick iaf reda på igår att min bästa vän kommer på min möhippa, blev såååå glad! Hon bor ganska långt härifrån och jag hade faktiskt inte vågat räkna med att hon skulle komma men hon berättade igår att hon gör det. Har fortfarande ingen aning om vad som ska hända men jag längtar jättemycket!

• misstrixie
    Nabben skrev 2008-04-28 15:20:23 följande:
    Misstrixie: Hur många gäster ska ni ha? Ska ni bjuda på allt?
    Ja vi bjuder på allt. 95 gäster men ca 80 som dricker alkohol... Vi ska ha bar med några olika sorters drinkar och så klart öl och vin till maten.
  • misstrixie

Nabben, tack för att du delar med dig! Alltid bra att se hur andra räknar!

SeTa, Vad härligt!

Oh förresten, vi fick hem hindersprövningen idag, vi får gifta oss. Hade väl inte väntat mig annat men skönt att ha det på papper ändå!

• misstrixie

Det går inte bra för mig nu. Får mest panik, kan inte välja solosånger, inte bestämma vad som ska vara i tårtan, vad som ska stå i festhäftet, har fått jättefula soleksem över hela kroppen och ska boka in en spray tan innan bröllopet men jag vet inte om resultatet blir bra för jag har aldrig testat förut... Pengarna bara rinner iväg och jag skulle behöva köpa en massa saker (nya skor mm.) men jag vågar inte för det finns så många utgifter kvar. Vår best man skulle egentligen åka med till Tyskland för att köpa alkohol så att jag skulle slippa, för jag är så vansinnigt åksjuk, men nu kan han inte så jag får väl följa med i alla fall... Jag har fått höra från en massa människor "Ska ni bara ha TRE i serveringspersonalen?" så nu är jag skitnervös att det inte räcker.

Förlåt att jag är så negativ... Hindersprövningen har kommit tillbaka i alla fall, och idag ska jag hämta våra såpbubblor.

• misstrixie
    Bellanote skrev 2008-05-07 10:38:15 följande:
    miss trixie hur mycket folk är bjudet till bröllopet? är det buffe eller sitt bjudning? vi ska ha fyra i serverings personalen och då är vi 63 pers. och buffe. så för oss räcker det gott och väl. jag ska göra spary tan dagen före det är skit snyggt har gjort det en dång innna för två år sedan.
    95 gäster, buffé. Tror du det är för lite då med tre? Jag vet inte om jag kan hitta några fler. De vi har ställer upp gratis, och om vi hyr in ett proffs så blir det en extra utgift plus att då måste vi ju ge de andra någonting också... och då kan det plötsligt bli väldigt dyrt... Blää, ångest.

Kul i alla fall att höra att det blir bra med spray tan! Men jag läste något om att man inte bör duscha på hela dagen efter, hur ska man då planera? Man vill ju gärna vara fräsch på bröllopsdagen! Kanske om man gör den två dagar innan?

pallesj, vet precis hur det känns. Hoppas det snart vänder för oss båda så att man kan börja njuta igen...

Jag tog mig i kragen idag, ringde konditorn och sa som det var att jag inte alls visste vad jag ville ha för tårta. Hon var jättesnäll och engagerad, vi pratade i nästan en halvtimme om olika idéer. Så nu är det bestämt, en vit femvånings marsipantårta med rosor i rosa och guld, med chokladmousse och passionsfruktmousse inuti. Känns jätteskönt att ha fått det avklarat.
  • misstrixie

Vi gifter oss en fredag! Midsommarafton.

Bellanote, okej det låter bra (med spray tan)! Serveringspersonalen har enbart hand om middag + tårta och sedan är de "lediga" resten av kvällen och är med på festen som alla andra... hade tänkt göra upp ett noggrant schema för att det ska gå smidigt, men nu undrar jag om jag lägger för mycket jobb på de stackarna...

• misstrixie

Det har vänt lite för mig nu. Festprogrammet har börjat ta riktigt bra form, psalmerna är valda i samråd med organisten, inköpslistan inför Tyskland är klar och min m2b:s syster åker med dit så att jag slipper, grannen har erbjudit sig att se till våra katter under bröllopsdagarna... små detaljer som ändå är en lättnad för mig. Vi har gjort bordsplaceringen också och det tog TIMMAR, men den blev bra!

Pepp och kramar till er alla, vi får kämpa på så att det här blir en så härlig upplevelse som det är menat att vara... även om det känns jäkligt motigt ibland!

• misstrixie
    Det blev I denna ljuva sommartid och Den blomstertid nu kommer fast bröllopsversionen. Känns som ganska säkra kort men jag tycker de är vackra båda två och det är trevligt om folk känner igen så att de tar i lite när de sjunger!

Pratade även med organisten om vår ingångsmusik (Pachelbels Canon in D) och hon hade provat att spela den och sa att det låter jättebra och kommer att bli mäktigt och stämningsfullt... kändes skönt att få höra det.

Har inte blivit hippad den här helgen heller... Är så nervös!
Svar på tråden Juni 2008 Del 4