Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 4

Många av våra vänner har sagt att de "ju inte behöver osa eftersom det är självklart att de kommer, men det osar för sakens skull"

Det är säkert så det är för dig också Bellanote... Fast det är ju dålig stil ändå! Som brudpar behöver man ju veta i god tid!!

• Monken

Finns det inte Bh:ar som är axelbandslösa och sedan går som ett kors nedåt midjan? Eller fabulerar jag nu...?

• Monken

Ja, det är förståss sant...

Mannen satt häromdagen och förfasade sig lite över att den kostym han köpte kostade väldans många pengar men jag talade genast om för honom att han kan i alla fall använda sin kostym många flera ggr medan jag ju inte direkt har någon användning alls av min brudklänning. Fast man kan kanske sy om den eller så...

• Monken

Kan det vara så att du ska ha Kallor?? Det är fint i bukett!!

Det ska bli så kul sen framåt sommaren att läsa allas berättelser och se lite bilder från bröllopen!!!

pallesj skrev 2008-04-21 20:04:36 följande:
    Beställde blommor idag och sa att de kan binda buketter av de också blev ändå inte mer än 300kr för 3 buketter så det tyckte jag att jag kunde lägga ut pengar på för att slippa ska bara linda banden runt de själv.
  • Monken

Vi ska egentligen inte ta någon sommarsemester eftersom vi ska ta semester sedan hela november, men jag planerar ändå att vara ledig nästan 2 veckor runt den 7:e. 1 vecka innan och 1 vecka efter. Sparade lite semester förra året så jag kan unna mig lite extra i år

• Monken

Förresten, vi bokade transport mekkan kyrka och värdshus igår. Beslutade oss för att vi ska åka häst-och vagn. Det är bara ca 900 meter, men man ska ju ta sig dit på något sätt och vad kunde vara mer romantiskt??

• Monken

Nu sitter och och blir stressad och irriterad. Har fortfarande inte hört någon från kyrkan om vilken präst det blir som ska viga oss. Vi jobbar oregelbundna tider båda två och måste kunna planera in ett vigselsamtal i god tid... kyrkan har sagt att man har vigselsamtal 2 veckor innan vigseln. Hur ska man då hinna få klart vigselhäftet undrar jag!

Hmm... ska nog gå och kika lite på vigselringen så jag blir på bättre humör. Eller maila pastorsexpeditionen IGEN för att höra om vi skulle kunna få något namn!

• Monken

Mailade till kyrkan kl 9.02 och har inte fått svar ännu... Jag kanske borde ha ringt istället, om jag inte fått svar på torsdag så ringer jag dem då.

misstrixie, känner igen mig i det du skriver, men ja. Det är meningen att man ska njuta.

• Monken

Bella, det låter ju som jättebra priser!! Vad kul! Jag hade valt en blomaffär först som skulle bli billigare, men det var något där som inte kändes bra. De var lite nonchalanta och inte alls så kunniga som jag vill att de ska vara (även om jag inte ska ha någon avancerad bukett alls) Jag bytte till en annan affär och nu kommer brudbukett, tärnbuketter, corsage och murgröns till borden att kosta ca 2000:- men det fick bli så.

Vi har faktiskt lyckats spara ihop precis så mycket vi behöver, vilket känns väldigt bra! Trodde ett tag att vi inte skulle nå riktigt ända fram, men när jag gick igenom budgeten häromdagen har vi till och med ett par hundralappar över när allt är betalt. Förutsatt att det inte dyker upp något oförutsett då förståss...

Svar på tråden Juni 2008 Del 4