Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 4

Seta, vad kul att allt flyter på!! Har du inga bilder att visa?

• Monken

SeTa, klänningen ser jättefin ut!! Visst känns det bra när man hittat den klänning man vill ha!!

Vi har aldrig heller varit i Thailand förut, det ska bli jättekul att upptäcka det tillsammans!! Vart i Thailand ska ni åka?

Jag har ringt pastrorsexp. idag och fått reda på att anledningen till att de inte kan säga vem som ska vara vår präst är att vår präst ska vara mammaledig just då och de har inte fått tag på någon vikarierande präst ännu... hmm...

• Monken

Ja, gammalt godis är inte alls mumsigt! Klart det ska vara helt färskt just den dagen!

Visst är det trist när man inte får svar från pastoriatet, de har säkert massa andra viktiga saker för sig, men för oss är detta ju viktigast i världen!!!

• Monken

Var ligger det?

Vi ska till Krabi några dagar, sedan till Koh Lanta och till sist Bangkok. Jag längtar såååå!!!

• Monken

Bella, du har det absolut värst av oss. Jag skulle bli galen om det var så många som inte har osat, men det rasslar väl till sista dagen eller så! Vi har 6 st som inte har osat ännu, men vi har ändå satt igång lite mer på allvar med bordsplacering samt att skriva ihop lite om gästerna. Det är lite svårt bara att veta vad man ska skriva. Antingen har man bara en kort presentation eller så skriver man lite mer och roligt om alla... Hur gör ni andra?

• Monken

Japp, AoNang blir det! Vi valde att börja med några dagar i Krabi för att acklimatisera oss lite till utlandet... sen blir det massa lugn och ro i Koh Lanta för att sen ha det hektiskt i Bangkok igen. Vill åka nu nu nu!!! Fast vill ju gifta mig först förståss och bli kallad för mrs...

• Monken
    Ja, de starka kryddorna gör väl att magen klarar thaimaten bättre...

Men det är en låååång sommar kvar innan. Vi ska jobba hela sommaren eftersom alla semesterdagar går åt till att först vara ledig runt den 7:e och sedan ta ledigt hela november...

Vi pratade om att åka iväg på en liten resa direkt dagen efter bröllopet, men valde en lyxigare bröllopssvit istället. Har bokat en juniorsvit på Hotel Diplomat

www.diplomathotel.com/
  • Monken

Vad skönt att då ha något som lyser upp tillvaron!!

Vi valde vårt osa nu så vi kan ha gott om tid till bordsplacering och så. Vill ha så mycket som möjligt klart i god tid så vi inte behöver stressa alls.

Appropå stress, jag drömde inatt att jag försov mig och inte vaknade förrän kl 13.00 på bröllopsdagen. (som om det skulle hända... ) och fick smärre panik med tanke på att vigseln är kl 15.00...

• Monken

42 dagar... Uj vad jag längtar!!!!!

• Monken

Japp Igår provade jag Ringen (Mannen var på jobbet...) och glömde den på fingret. Kom på att den satt där när jag skulle börja laga middag. Det kändes riktigt bra att ha en till ring ju!!

Svar på tråden Juni 2008 Del 4