Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 4

Ja, jag tyckte också det var alldeles för tidigt, men dels har de otroligt mycket för sig just nu på våren och dels så måste min känning måste ju då... hmm... inte sys in utan snanare läggas ut liite liite granna, vilket tydligen är mycket svårare och tar längre tid. (Det var stooooor skillnad mellan storlekarna på min klänningsmodell och lättare att köpa den som behöver sys ut lite än att köpa en alldeles för stor som måste tas in mycket) Jag håller också på att minska i omfång och påpekade det, men sömmerskan svarade att det går att sy in en klänning på nolltid (som sagt tydligen svårare när man måste sy ut den), och att vi i så fall hinner ordna det då.

Det blir nog jättebra!

lillan31 skrev 2008-04-28 20:20:17 följande:
    Men Monken; hjälp vad tidigt, eller kanske går du dit flera gånger och tar mått? för det är ju lätt att gå upp eller ner lite i vikt på så många månader.Lilla Puh78:Jag tänkte också att jag skulle fixa min klänning så sent som möjligt...för jag har ju också samma förhoppning som dig
  • Monken

Fortsätter... Ja, upp i vikt får jag inte gå, men det är ju bara att finna sig i det! Den sömmerska jag använder är en som brukar sy om klänningarna från den brudbutiken jag köpte av, de är vana med just dessa tyger och därför valde jag att sy genom dem. De ville egentligen att jag skulle lämna in tidigare eftersom de får så sjukt mycket nu under våren. Märks det att jag har lite nervöst ångest över min klänning...?

BlivandeFruJohansson, väntar med spänning på att höra om ringarna i morgon då!

• Monken

Vi har bokat häst och vagn, fast det fungerar bara om det inte regnar för vagnen är öppen... Om det regnar har vi plan B, dvs svärfars volvo.

misstrixie skrev 2008-04-28 23:38:40 följande:
    Oh förresten, vi fick hem hindersprövningen idag, vi får gifta oss. Hade väl inte väntat mig annat men skönt att ha det på papper ändå!
    Visst är det härligt att se det på pränt!
  • Monken
    Ja, det är ju kanske lätt att vi brudar får som vi vill och inte alls männen lika mycket. Fast här hemma är det jag som har flest åsikter om bröllopsgrejjor, Mannen har lite åsikter, men inte så många. Fast när vi skulle bestämma utmarsch var Mannen i det närmaste orubblig, så där fick jag ge mig
    SeTa skrev 2008-04-29 20:44:58 följande:
    Ja det känns riktigt bra att han också får lite som han vill.
  • Monken

Vad kul!!! Berätta, hur ser de ut?

BlivandeFruJohansson skrev 2008-04-30 17:14:18 följande:
    Nu är våra fina ringar hämtade Jättefina!!!
  • Monken

Bellanote, vad jobbigt!! Vet du hur du vill att ringen ska se ut och har bara inte hittat den, eller vet du inte vad du vill ha? Jag velade jättelängeoch visste ingenting, men så en dag visste jag vad jag ville ha. Hittade ingen sådan ring så vi specialgjorde den och jag är jättenöjd!! Börjar dock tycka bättre och bättre om 1-stensringar men har bestämt mig för att jag kan skaffa mig en sådan när som helst senare efter bröllopet.(om man har en smal 1-stensring kan man ju ha 3 ringar utan problem) Man har ju en hel hoper årdsagar att fira

BlivandeFruJohansson, vilket kap!! Det låter jättefint!!

• Monken

Men vad jättekul!!! Lite bling är ju aldrig fel!!

• Monken

Minsann, det rasslade till i sista stund då!! Vi har 4 (2 par) som inte har osat alls ännu trots att sista datum var igår. Jag tycker att det är ganska oförskämt faktiskt. Mannen får ringa dem (det är hans kusiner)under helgen och fråga om de kommer eller inte.

Beskriv ringen mer, rund, kantig, var sitter blinget?

• Monken

Jag blir så lack så jag ruggar..
    [/citat]

Lysande uttryck!! Detta med osa kan skapa mycket irritation. Vi ska sätta igång nu med bordsplacering bara Mannen har fått tag på de o-osade kusinerna. Har en liten aning om hur den ska vara så det blir nog kanske inte såå svårt.

• Monken
    SeTa skrev 2008-05-01 17:45:45 följande:
    Ang osa blir jag så irriterad på dessa människor som säger " Ja men nu vet ju ni att vi kommer, så vi behöver ju inte ringa toll Kicki och lämna osa."Varför kan folk inte bara ringa dit dom ska ringa!Jag blir så lack så jag ruggar..
    Men... vad konstigt citatet blev... hmm...
Svar på tråden Juni 2008 Del 4